استاندار یزد در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در سال جاری که با حضور مدیرکل امور استان‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی برگزار شد، کتاب را جامع همه خوبی‌ها دانست و گفت: علم، سواد، اخلاق و فرهنگ در کتاب‌ها نهفته است.

"محمدرضا فلاح‌زاده" با اشاره به موفقيت‌هاي استان يزد در حوزه كتاب و كتابخواني، اين موفقيت‌ها را مرهون تلاش مردان و زنان با همت استان و پشتيباني مسئولان كشوري و به ویژه نهاد کتابخانه‌های عمومی دانست.
وی با تشريح اهميت كتاب و كتابخواني اظهار داشت: بعثت پیامبر اسلام با كتاب آغاز شد و حتي ايشان به هنگام رحلت، امت خود را به پیروی از کتاب الهی و عترت خود سفارش کردند.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد، تلاش فرمانداران و مسئولان فرهنگی استان را براي ترويج فرهنگ مطالعه خواستار شد و خاطرنشان كرد: تا زماني كه مسئول هستيد، مسئولانه امور را پيگيري كنيد.
وي ادامه داد: لازم است در هريك از شهرستان‌هاي استان يك كتابخانه استاندارد و آبرومند دایر شود که این امر با تلاش و پیگیری اداره کل کتابخانه‌ها و فرمانداران شهرستان‌ها و همچنین حمایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور محقق می‌شود.
فلاح‌زاده افزود: کتاب، جامع همه خوبی‌ها و برجستگی‌های یک ملت است و سواد، علم، عبرت‌آموزی، اخلاق، فرهنگ و مدیریت، همگی در کتاب نهفته است.
استاندار یزد همچنین از نهاد کتابخانه‌های عمومی خواست با همکاری صدا و سیما به فرهنگ‌سازی صحیح و اصولی برای مطالعه به خصوص در میان کودکان و خردسالان بپردازد.
این جلسه در سالن مرحوم حمیدیای استانداری یزد برگزار شد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا