مراسم تجلیل از خادمان عرصه کتاب در یزد برگزار شد
مراسم تجلیل از خادمین عرصه کتاب به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با حضور مسئولین استان در فرهنگسرای شهرداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، در ابتدای این مراسم رئیس اداره امور فرهنگی این اداره کل با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب و عرضه محصولات فرهنگی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در تمامی شهرستانها گفت : به همین مناسبت مسابقه فرهنگی در ارتباط با کتاب در شهرستانهای استان یزد برگزار شد.
مهدی مخبری گفت : اهداء کتاب به بیمارستان ها ، آرایشگاه های نمونه ، فرودگاه ، زندان ، خانه سالمندان ، کانون های اصلاح و تربیت و راه آهن از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در هفته کتاب و کتابخوانی بود.
وی افزود : از ابتدای امسال تاکنون همچنین مبلغ 9 میلیون تومان از ناشرین یزدی کتاب خریداری شده است.
رئیس اداره امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد اظهار داشت : 40 هزار جلد کتاب به مبلغ 50 میلیون تومان نیز کتاب به انجمن ها ، ادارات و موسسات خیریه اهداء شده است.
مخبری در ادامه با اشاره به اینکه 42 مجوز نشر در استان یزد صادر گردیده است ، تصریح کرد : از این تعداد تنها 20 ناشر در سطح استان فعال هستند.
وی گفت : 42 چاپخانه فعال و 200 کتابفروش در استان یزد فعالیت می کنند.
حسن مفیدی معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد دیگر سخنران این مراسم از پایین بودن بودجه فرهنگی انتقاد کرد.

وی با اشاره به نتایج یک تحقیق اظهار داشت : استان یزد در میزان سرانه مطالعه رتبه شانزدهم را به خود اختصاص داده است.
مفیدی همچنین به استقبال مردم استان یزد از برپایی نمایشگاه های کتاب اشاره کرد و گفت : نمایشگاه کتاب شهرستان یزد که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به مدت 15 روز برپا بود 70 میلیون تومان فروش را به خود اختصاص داد.
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در پایان تأکید کرد : اصحاب رسانه در ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش مهمی را بر عهده دارند.
محمد رضا قانع مدیر امور کتابخانه های استان یزد در این مراسم گفت : 75 کتابخانه عمومی در سطح استان یزد فعالیت می کنند.
وی افزود : 4 کتابخانه نیز ویژه نابینایان در سطح استان فعال است.
وی با اشاره به 36 هزار عضو فعال کتابخوان در کتابخانه های استان تصریح کرد: یک میلیون جلد کتاب در کتابخانه های استان یزد موجود است.
همچنین دکتر نواب پور عضو هیأت علمی دانشگاه در موضوع دنیای اطلاعات و کتاب سخنرانی کرد.
اهداء لوح تقدیر و هدایا به 19 نفر نویسنده ، ناشر ، چاپخانه دار ، کتابدار ، کتابخوان و کتابفروش از دیگر برنامه های این مراسم بود.
گفتنی است در پایان این مراسم نیز شعر خوانی و موسیقی سنتی اجرا شد.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا