کتاب ریاضیات پیش دانشگاهی تالیف استاد مهین حاجی ابوترابی عضو هیات علمی گروه ریاضی واحد یزد توسط انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی یزد منتشر و به بازار نشر عرضه شد.

مهین حاجی ابوترابی مولف کتاب در مصاحبه با  گفت: کتاب مذکور دارای 176 صفحه ، 4 فصل و 3 ضمیمه است که در فصل اول اعداد حقیقی و اعداد مختلط مورد بحث قرار گرفته است ، فصل دوم به توابع ، حدود و پیوستگی آنها اختصاص دارد و در فصل سوم و چهارم نیز به مشتق و کاربردهای آن پرداخته شده است، همچنین در تمامی این فصل ها اشتباهات پرتکرار دانشجویان در اوراق امتحانی به صورت توجه و نکته آورده شده که از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: ضمیمه های کتاب شامل تمرینات حل شده ساده و در عین حال دارای نکات مهم است ضمیمه 1 به محاسبه حدود و ضمیمه 2 به روش های مشتق پذیری می پردازد و در ضمیمه 3 روش اسم سریع نمودار توابع مرور شده است.

استاد حاجی ابوترابی تصریح کرد: کتاب حاضر به عنوان کتاب کمک درسی در دروس حساب دیفرانسیل و انتگرال و برای دانشجویان رشته های فنی مهندسی و علوم پایه قابل استفاده می باشد و همچنین خلاصه درس و بیشتر از 200 مسئله حل شده از مباحث حد، مشتق و اسم نمودار را شامل می شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه ادامه داد: مطالب این کتاب مطابق سرفصل دروس ریاضیات (پیش دانشگاهی، عمومی 1، عمومی 2) رشته های فنی مهندسی و علوم است و سایر مطالب مورد نیاز تکمیلی را از کتاب های" سیلورمن (عام و خاص)" و " لیتهلد " استفاده شده است تا کتاب با حداقل مطلب و حداکثر محتوا در اختیار دانشجویان قرار بگیرد. نویسنده کتاب در پایان خاطر نشان کرد: ریاضیات را نمی توان بدون حل تعداد زیادی مسئله یاد گرفت و همواره تمام تلاشم بعنوان مدرس برای بهبود کیفیت آموزش ریاضیات و افزایش توان دانشجویان در حل مسئله بودم تا شاهد رشد و شکوفایی هر چه بیشتر قوه تفکر و تعقل انسان ها باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا