یزدفردا"یزد سالهاست در حال فداکردن نیروی انسانی خود در فصل تابستان است و هیچ راهی برای اثبات آن ندارد وکسانی که گرمای استان یزد در فصل تابستان را تجربه کرده اند اعتراف دارند که استان یزد بسیار گرمتر از  استان های هرمزگان خوزستان و ایلام است وهرگز گرمی آن مناطق که معمولا شرجی است به  گرد پای یزد نمی رسد .

گرمایی سوزان در منطقه کویری تا مغز استخوان یزدی ها رسوخ می کند و در گرمایی بالاتر از 50 درجه البته با دماسنج مردم نه هواشناسی که احتمالا با معدل دمای ده بالا با یزد هوای یزد را اعلام می کنند یا ...

سه مطلب در این رابطه انعکاس دادیم دریغ از جواب دولتی های استان  واداره هواشناسی استان که حداقل دلخوش باشیم که کسی در یزد هست تا حرف مردم را رصد کند .!!!

 سیطره امواج فرین گرمایی بر پیکره شکننده یزد

 

 کنجک نویس یزدفردا "دماسنج هواشناسان با دما سنج مردم فرق دارد؟ /طرح کولرگازی سید حسینی، کولرآبی بالای اتوبوس ها شد! 

 

 گزارشی تکان دهنده:یک ایرانی به علت گرما ی شدید جان داد /2 استان هشدار گرمای در حد مرگ دریافت کردند/یزدی ها آیا هواشناس دارند؟

جالب تر اینکه در مطالب بالا از قبض های برق یزدی ها و همچنین تبدیل کولر های آبی وهمچنین دماسنج هواشناسی که سالها مردم استان به آن بی اعتماد شده اند گفتیم و خوشبختانه مطلبی علمی کتوسط یکی از دوستان تحصیلکرده در رشته هواشناسی که تاکید کرده بودند  که باید گرمسیر بودن یزد را با توجه به اقلیم و از نظر پزشکی با توجه به خشکی هوا در کویر و متفاوت بودن دمای هوای مناطق کویری با دیگر نقاط بررسی کرد و.........

خلاصه استانهای دیگر به فکر راهکار برای هم استانی های خود هستند و باید یزدی ها حداقل برای نجات جان همشهریان خود  از گرمای طاقت فرسایی که جان انسانها را می گیرد قدری همت به خرج دهند و به دنبال چاره ای باشند قطعا یزدی ها با توجه به ضریب هوشی بالای خود راهکاری ارائه خواند داد تا دیگر استانها هم منتفع شود .

حالا که استاندار ایلام پیش قدم شده بیاییم اولا ثابت کنیم که  گرمترین نقطه ایران که مناطق کویری است  و سپس فکری برای نجات مردمان کویر انجام دهیم تا حداقل تلفات انسانی هما کمتر شود!!


- به دليل گرمای هوا، برخی از كارمندان مهران و دهلران پيشنهاد شب کاری را مطرح كرده اند که براساس آن، زمان آغاز به كار ادارات از 5 الی 11شب باشد.

- پس از بررسی اين پيشنهاد در صورتی كه قابل طرح باشد، به دولت يا وزارت كشور اعلام خواهيم كرد.

- اجراي اين پيشنهاد براي برخی ادارات استان ایلام ضروری است/ استان های گرمسير همچون سيستان و بلوچستان، بوشهر، خوزستان كه درجه هوای استان آن ها به 50 درجه می رسد با اين پيشنهاد موافقت هستند.

منبع: فارس

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا