جوابیه مدیر مسئول روزنامه خاتم یزد، به روابط عمومی استانداری یزد


بسمه تعالي

دوست گرامي جناب آقاي ملك ثابت

مشاور محترم استاندار و رئيس روابط عمومي استانداري

سلام عليكم ؛

احتراماً، عطف به مرقومه شماره 11/43759 مورخ 5/9/1385 موارد ذيل در راستاي پاسخ به تقاضاي مطروحه جهت انتشار جوابيه ارسالي شما به اطلاع مي رسد:

1- نظر به اين كه جوابيه شما فاقد شرايط و ضوابط مندرج در ماده 23 قانون مطبوعات مي باشد امكان انتشار آن وجود ندارد. توضيح آن كه جوابيه ارسالي مملو از موارد متعدد توهين و افتراء است گذشته از آن كه از لحاظ حجم مطالب نيز به هيچ وجه با ميزان تعيين شده توسط قانونگذار تناسب ندارد. يكي از فنون راهبردي اصحاب واقعي مطبوعات بيان مطلب حجيم و گسترده به صورت خلاصه و موجز و در عين حال گويا و مكفي است، فني كه ديگران نيز مي توانند ( در جهت جلوگيري از اطاله كلام) از آن بهره گيرند.

ماده 23 قانون مطبوعات جمهوري اسلامي ايران: " "هرگاه در مطبوعات مطالبي مشتمل بر توهين يا افترا، يا خلاف واقع و يا انتقاد نسبت به شخص (اعم از حقيقي يا حقوقي) مشاهده شود،ذي نفع حق دارد پاسخ آن را ظرف يك ماه، كتبا براي همان نشريه بفرستد و نشريه مزبور موظف است اينگونه توضيحات و پاسخها را در يكي از دو شماره اي كه پس از وصول پاسخ منتشر مي شود، در همان صفحه و ستون، و با همان حروف كه اصل مطلب منتشر شده است، مجاني به چاپ برساند، به شرط آنكه جواب از دو برابر اصل تجاوز نكند و متضمن توهين و افترا به كسي نباشد. "

2- نظر به اين كه تقاضاي مطروحه در بردارنده بار حقوقي است شايسته تر اين بود كه قبل از كتابت جوابيه مورد بحث نظريه كارشناسان حقوقي مربوطه اخذ و به كار گرفته مي شد تا مسائل ساده حقوقي اين چنين مشتبه نگردد و درخواست ها در مجراي قانوني خود قرار گيرد.

3- همچنين در روزهاي اخير ، در سايت استانداري يزد ، ضمن انتشار جوابيه آمده است : " با توجه به تماس هاي مكرر بسياري از دلسوزان و قدرشناسان نظام و دولت خدمتگزار مبني بر محدود كردن فعاليت هاي اين گونه رسانه ها، فعلاً به انعكاس اين جوابيه در سايت اختصاصي استانداري يزد بسنده مي كنيم."

به اطلاع مي رساند بر اساس ماده 4 قانون مطبوعات جمهوري اسلامي ايران، هيچ مقام دولتي و غيردولتي حق ندارد براي چاپ مطلب يا مقاله اي درصدد اعمال فشار بر مطبوعات برآيد و يا به سانسور و كنترل نشريات مبادرت كند. بنابراين درخواست و يا تمايل نهادي دولتي براي محدود كردن فعاليت رسانه ها خلاف قانون است.

علي محمد مزيدي

مدير مسئول روزنامه خاتم يزد

اخبار مرتبط در یزدفردا :

 بد نيست خاتم يزد بداند جلسات مهم ديگري نيز وجود دارد
روابط عمومي استانداري جوابيه اي را تنظيم و به روزنامه خاتم یزد ارسال نمود. متأسفانه پس از گذشت چند روز نه تنها اقدامي در خصوص درج و انعكاس جوابيه مذكور صورت نگرفت بلكه دامنه فعاليت هاي تخريبي نيز گسترش داده شد

 نظر يك فردايي در مورد دعوت نشدن اصحاب رسانه به مراسم توديع و معارفه معاون سياسي استاندار
 ولي برايم جالب بود كه هركس بنا به پختگي و شخصيت خود عكس العمل نشان داده
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا