خاتمی شخصا مصافحه او با چند زن ايتاليايي را مونتاژ شده خواند و به كل آن را تكذيب كرد


يزدفردا :پس از انتشار اظهارات يكي از همراهان چندي پيش آقاي خاتمي(رئيس جمهور سابق) به ايتاليا(به نام صادق خرازي) در توجيه ماجراي دست‌دادن آقاي خاتمي با چند زن و دختر ايتاليايي مبني بر اين ‌كه: "استقبال از آقاي خاتمي در سفرهاي خارجي و نيز مراسم سخنراني‌هاي ايشان به حدي است كه گاه كنترل اوضاع از دست ايشان و اطرافيان خارج مي‌شود...كه اصولا آقاي خاتمي به علت ازدحام جمعيت متوجه برخي تماس‌ها نمي‌شوند." آقاي خاتمي در روزهاي اخير اصل دست‌دادن با زنان ايتاليايي را تكذيب كرد. در روزهاي اخير همچنين يكي از دوستان و همفكران آقاي خاتمي به نام فاضل ميبدي به همين مناسبت خواستار بازنگري فقها در حرام بودن مصافحه مردان با زنان نامحرم شده ‌بود.

در اين حال فردي ايتاليايي به نام "اورما" كه تصويربردار صحنه‌هاي مصافحه آقاي خاتمي با زنان ايتاليايي بوده، در وبلاگ خود مكان اين فيلمبرداري را شهري كوچك در ايتاليا به نام "اودين" و زمان آن را يك ماه پيش اعلام كرد و نوشت: "در آن زمان هيچ‌كس به اين موضوع توجه نكرد تا زماني كه توجه روزنامه‌هاي ايران و مطبوعات جهان را به خود جلب كرد." وي افزود:"زماني كه ويدئوي خود را براي اولين بار تماشا كردم و تصميم گرفتم آن را بر روي "يوتيوپ"(سايت اشتراك قطعات ويدئويي) قرار دهم از اين موضوع خبر داشتم كه اين يك نوع ريسك است اما فكر نمي‌كردم واكنش‌ها تا به اين حد باشد."

http://youtube.com/watch?v=CjE8RJ8g43o

پاسخ به شايعه دست دادن با زنان

خاتمي: تکذيب مي کنم

اكبر منتجبي:سيدمحمد خاتمي، رئيس‌جمهور سابق ايران فيلم اخيري كه عليه او در برخي از سايت‌هاي اينترنتي اصولگرايان منتشر شده و نشان‌دهنده مصافحه او با چند زن ايتاليايي است، مونتاژ شده خواند و به كل آن را تكذيب كرد.

رئيس مركز گفت‌وگوي تمدن‌ها كه در جلسه بنيادباران شركت كرده بود، رسما اعلام كرد كه با هيچ زني مصافحه نكرده است و فيلم ارائه شده با واقعيت همخواني ندارد.نزديك به دو هفته است كه سايت‌هاي اينترنتي اصولگرايان اقدام به انتشار فيلمي كوتاه به مدت شش دقيقه كرده‌اند كه تصاوير ارائه شده آن، نشان‌ مي‌دهد سيدمحمد خاتمي در يك سفر خارجي - ايتاليا – با برخي از زنان دست داده است.

خاتمي اين فيلم را مونتاژشده خواند و پيش از اين نيز دفتر او در اولين اقدام و پس از انتشار آن با انتشار بيانيه‌اي اين اقدام را تكذيب و انتشار فيلم را عملي غيراخلاقي و خلاف شرع خواند.بدين‌ترتيب، سومين پروژ‌ه‌اي كه عليه خاتمي آغاز شده است، نيز با اعلام رسمي او مبني بر كذب‌بودن ماجرا نقش بر آب شد.بنابر خبرهاي دريافتي، سيدمحمد خاتمي در ارديبهشت‌ماه سال‌جاري به ‌دعوت مجامع دانشگاهي ايتاليا به اين كشور سفر كرد.

او پيش از اين نيز به نروژ، سوئيس، قزاقستان، مصر و هند رفته بود. يكي از نزديكان خاتمي به «هم‌ميهن» گفت: «اگر او به تمام دعوت‌هاي مجامع دانشگاهي و غيره پاسخ مثبت دهد، در هيچ روزي از ايام سال در ايران نخواهد بود. به همين دليل نيز، دعوت‌هاي ارائه شده را گزينش مي‌كند و در مجامعي كه فكر مي‌كند صداي ايران بهتر شنيده مي‌شود، شركت مي‌كند.

در سفر به ايتاليا كه از 13 تا 27 ارديبهشت‌ماه امسال انجام شد، خاتمي به چند دانشگاه و موسسه فرهنگي – اجتماعي ايتاليا رفت. در كنار آن نيز با پاپ، رهبر كاتوليك‌هاي جهان، پرودي نخست‌وزير ايتاليا و نيز با وزيرخارجه اين كشور گفت‌وگو كرده بود.بنا به گزارش دريافتي، خاتمي در ديدار با پاپ توانسته بود، بيش از 50 دقيقه با وي گفت‌وگو كند. در حالي كه معمولا پاپ به هيچ‌كس اجازه نمي‌دهد بيش از 15 دقيقه نزد او باشد.

همزمان با آن ديدارها، سخنراني‌هاي خاتمي نيز در ايتاليا انجام مي‌شد. در 20 ارديبهشت‌ماه او به شهر اودينه رفت و قرار شد در بين اصحاب قلم و طبع و نشر سخن بگويد. اين شهر از جمله شهرهاي فرهنگي ايتالياست كه اغلب ناشران اين كشور در آن شهر به‌سر مي‌برند.

در هر سال يك فستيوال نيز بين آنها برگزار مي‌شود. سالني كه خاتمي در آن سخن مي‌گفت، حدود 800 نفر گنجايش دارد. اما بيش از 2500 نفر در اين جلسه شركت كرده بودند و مراسم از طريق ويدئو كنفرانس براي كساني كه موفق نشده بودند وارد سالن بشوند، پخش مي‌شد.

در پايان اين سخنراني، او به همراه اطرافيان و البته كساني كه وي را همراهي مي‌كردند، به فستيوال رفت اما به علت استقبال بسيار زياد و ازدحام جمعيت او مجبور بود در هر چند قدم بايستد و با برخي از ميهمانان و شركت‌كنندگان سخن بگويد و خوش و بش كند.

يك ماه پس از اين اتفاق، ناگهان فيلمي منتشر شد كه نشان مي‌داد سيدمحمد خاتمي در حال احوالپرسي با چند زن ايتاليايي، مصافحه كرده است. فيلم 6 دقيقه بود اما گويي در كوتاه‌ترين زمان ممكن به 6 هزار برابر تكثير شده است.

فيلم ابتدا در اينترنت و سپس در شبكه موبايل وارد شد. همزمان با اين اقدام عكس‌هايي نيز از خاتمي با چند زن ايتاليايي منتشر شد. از قرار معلوم خاتمي از طريق پسر خود از ماجرا باخبر شده است. گويا پسر وي به او خبر مي‌دهد فيلمي در اينترنت منتشر شده است كه نشان مي‌دهد او در حال مصافحه با چند ايتاليايي است.

خاتمي فيلم را مي‌بيند، يكه مي‌خورد و بلافاصله متعجب از آنچه كه آن بي‌اخلاقي مي‌داند، از طريق دفتر خود آن را تكذيب مي‌كند. به گفته نزديكان او، اين ادامه پروژه عصر عاشورا است. چراكه درست در ايام فاطميه و شب‌هاي عزاداري اين فيلم با اهدافي خاص منتشر شده است تا خاتمي و اصلاح‌طلبان ر ا در بين متدينين لاابالي جلوه دهد.

يزدفردا :الله اعلم .قضاوت با مردم.

 



مشکل بزرگ دست دادن با خانم ها و آقای خاتمی مشکل بزرگ دست دادن با خانم ها و آقای خاتمی
تاریخ : پنجشنبه 24 خرداد 1386 - قبل‏ازظهر 11:40







 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا