گروه مقالات وارده يزدفردا

آتشي كه در پمپ بنزين ها مي افتد، از كجا روشن شده ؟

محمد امامي
موضوع « بنزين » و هواي ايام « تير ماه » در اين روزها اينقدر داغ شده بود كه بسياري از خونه ها رو هم که بنزین رو برای روز مبادا نگه داشته بودن به آتش كشيد !
اما با داغ تر شدن هوا و بنزين ، سرانجام دامنه ي آتش به برخي پمپ بنزينهاي كشور هم سرايت كرد و بدين ترتيب يكي ديگر از صحنه هاي ناكارآمدي مسئولان در برابر ديدگان عموم رقم خورد ! مسئولانی که با وجود این معضل هنوز نتوانسته اند هماهنگ و یکپارچه و عاقلانه عمل کنند.
. . . من از اينكه به هر يك از دولتها و گرايشهاي سياسي بد وبيراه بگن ناراحت مي شم و بر اين باورم گرايشهاي سياسي به جاي تمركز بر اختلاف ها ، بايد بر اشتراك ها متمركز بشن و با هم افزايي، و محور قرار دادن اصل خدا محوري و مردم مداري كه در نام جمهوري اسلامي هم مستتره ، براي گسترش دامنه ي رضايتمندي مردم و توسعه ي ميهن، صادقانه تلاش كنن. اما با نهايت تاسف خبرهايي كه امروز از بازخوردهاي مردمي در زمينه ي بنزين ديدم و شنيدم و خواندم حكايت از ايجاد موجي از نارضايتيه و جلوه ی ظاهری اون با جملات اهانت آمیزی به دولت نهم بروز یافته، كه شايد با بكارگيري روشهاي ارتباطي بهتري مي تونست چنين آثار و نتايجي را به حداقل ممكن برسونه.
از همه مهمتر اينكه هر مسئول يا جريان سياسي توجه به جلب اعتماد مردم را با ظرافت و دقت در دستور كار خود قرار نده ؛ به بزرگترين سرمايه ي اجتماعي نظام خسارت جبران ناپذيري وارد مي كنه كه بازسازي اون در كوتاه مدت ميسر نيست.
فراموش نبايد بكنيم كه ما مردم بسيار خوبي داريم كه اگه با آنان خوب رفتار كنيم، حرفهاشون رو بشنويم، حرفهامون رو صادقانه به اونها بزنيم و محدوديتهامون رو براشون مطرح كنيم، در هنگام اختلاف نظرهامون با همديگه، نفع و رضايت اونها رو ملاك قرار بديم و خلاصه در يك كلام به اونها اعتماد كنيم و اعتماد اونها رو هم جلب كنيم ، نه تنها توي كشور چنين اتفاقاتي نمي افته ، بلكه دولت و مسئولان رو هم در اجراي برنامه هاشون كمك مي كنن. در اين خصوص نمونه هاي بسياري وجود داره كه نقش مردم در اداره ي جنگ تحميلي بارزترينشه.
مروري بر خبرهايي كه در مورد بنزين در رسانه ها منعكس شده شايد موضوع رو برامون كمي روشن تر كنه ! البته شنيدن مستقيم حرفهاي مردم در اين زمينه لطف ديگه اي داره !

يزدفردا

اخبار مرتبط در يزدفردا

 
 چگونگي احداث جايگاه‌هاي عرضه گاز طبيعي توسط بخش خصوصي اعلام شد
تاریخ : سه شنبه 18 ارديبهشت 1386 - بعدازظهر 10:48
 تشكيل كميته استاني سوخت مربوط به كارت هوشمند
تاریخ : يكشنبه 26 فروردين 1386 - بعدازظهر 11:30
 لايحه يك فوريتي توسعه حمل و نقل عمومي درون شهري تصويب شد
تاریخ : يكشنبه 19 فروردين 1386 - بعدازظهر 11:46
 خبر منتشر شده در خصوص سهمیه بندی بنزین نادرست است
تاریخ : يكشنبه 24 دي 1385 - بعدازظهر 05:08
 با خودروهاي فرسوده چه مي کنند؟
تاریخ : جمعه 25 فروردين 1385 - قبل‏ازظهر 05:18
 دو ميليارد ليتر فرآورده نفتي پارسال در استان يزد توزيع شد
تاریخ : پنجشنبه 17 فروردين 1385 - قبل‏ازظهر 09:34
 تمديد ثبت نام كارت هوشمند بنزين
تاریخ : سه شنبه 22 آذر 1384 - قبل‏ازظهر 06:50




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا