دبیر حزب مؤتلفه اسلامی شهرستان رفسنجان گفت: واقعا ملت ایران استثنا هستند، بی‌نظیرند و در زمان و لحظه، خوب عمل می‌کنند؛ اگرچه این بیماری مشکلات و هزینه‌ها و گرفتاری‌های زیادی به‌دنبال داشت، اما دقیقا مثل هشت سال دفاع مقدس در کنار خسارات، دستاوردهای بی‌نظیر و فرصت‌های استثنائی پیش پای ملت ایران قرار داد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ علی‌اکبر پورغلامعلی با تقدیر و تشکر  از تلاش مجاهدان صف مقدم مبارزه با این بلا و امتحان الهی کرونا اظهار داشت: به پرستاران، پزشکان و کادر درمان خدا قوت می‌گویم که صحنه‌های بی‌بدلیل و ماندگاری را خلق کردند.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی شهرستان رفسنجان بیان داشت: شیوع ویروس کرونا یک بلا بود، قدرت‌نمایی خدا در برابر انسان متکبری بود که مغرور و مست پیشرفت‌های علمی خود شده بود و خود را از خدا و معنویت مستغنی می‌دانست، خدا هم با یک ویروس خیلی کوچک، پوشالی‌بودن همه ادعاهای بشر امروز را عیان کرد.

وی ادامه داد: قطعا تاثیرات اقتصادی، اجتماعی، علمی، اعتقادی، روانی و اجتماعی این ویروس بسیار عمیق، گسترده و برای سال‌ها ماندگار خواهد بود از طرفی هم شیوع این ویروس چهره واقعی غرب مثلا متمدن مدعی و البته وحشی را نمایان کرد.

پورغلامعلی ابراز داشت: بی‌توجهی به رنگین پوستان، رهاکردن سالخوردگان، بازنشستگان و از کار افتاده‌ها، بی‌خانمان‌ها و فقرا و دریافت هزینه‌های گزاف از بیماران مبتلا، عدم توانایی در تامین ماسک و لباس مناسب برای پرستاران و پزشکان، سرقت بسته‌های بهداشتی سایر کشورها در دریا و هوا و.... دفن اموات در گورهای دسته‌جمعی و سوزاندن جنازه‌ها، سانسور شدید و عدم ارائه آمار صحیح و واقعی و..تنها نمونه‌ای از نحوه مواجهه دنیای غرب با این مسئله بود.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف بسیار مهم  مجلس و دولت طبق اصول قانون اساسی پیش‌بینی تمهیدات لازم برای تامین سلامت و بهداشت همگانی و ایجاد آمادگی برای مواجهه با بحران‌هایی که سلامت را به خطر می‌اندازد و نیز حضور میدانی، فوری و موثر و مدیرت دائمی بحران است، که متاسفانه هم مجلس و هم دولت عملکردشان با تاخیر و غیرمتوازن نسبت به اهمیت موضوع بود.

پورغلامعلی تأکید کرد: مجلس در این شرایط کنونی می‌توانست بهتر عمل کند.

پورغلامعلی بیان کرد:  واقعا ملت ایران استثنا هستند، بی‌نظیرند و در زمان و لحظه، خوب عمل می‌کنند؛ اگرچه این بیماری مشکلات و هزینه‌ها و گرفتاری‌های زیادی به‌دنبال داشت، اما دقیقا مثل هشت سال دفاع مقدس در کنار خسارات، دستاوردهای بی‌نظیر و فرصت‌های استثنائی پیش پای ملت ایران قرار داد.

وی اضافه کرد: اینکه ملت ما و نسل جوان ما دریافت که نباید و نمی‌توان از بیگانه تمنای کمک کند بلکه باید دست بر زانوی خود زد و به داشته‌ها و کمک و عنایت خدا دل بست.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی شهرستان رفسنجان افزود: ملت همه یک‌پارچه و ید واحده شدند و منتظر دولت و مجلس نشدند، آتش به اختیار همه وارد میدان شدند، مساجد، هیات‌های مذهبی و حسینیه‌ها، حوزه‌های علمیه و طلاب و روحانیون، پایگاه‌های بسیج محلات، اصناف و بازاریان، سپاه و ارتش، تولیدکنندگان، رسانه‌ها، دانشگاهیان، معلمان و دانش‌آموزان، خیریه‌ها و موکب‌داران خوش درخشیدند و صحنه‌های منحصر به‌فردی را خلق کردند که مانند آن فقط در دفاع مقدس وجود دارد.

پورغلامعلی اظهار کرد: در این بحران کرونا، سپاه، بسیج و ارتش مثل همیشه خوش درخشیدند و مثل سال‌های گذشته در بحران‌ها و حوادث غیر، کنار دولت قرار گرفتند و در بسیاری موارد جای خالی دولت را پر کرده و از این آزمون هم سر بلند بیرون آمدند.

وی خاطرنشان کرد: همه ظرفیت مردمی پای کار غلبه بر این ویروس آمد و البته نتایج بسیار زیادی هم به‌دنبال داشت این تجربه الگو برای آینده نظام و کشور است.

پورغلامعلی گفت: توجه به ظرفیت درون نظام، میدان‌دادن به جوانان، نترسیدن از مشکل و توکل به خدا، حفظ وحدت و انسجام درونی و اطاعت از اوامر ولی فقیه تنها و تنها راه پیشرفت و تامین آرامش، امنیت و رفاه برای این مرز و بوم است./فارس

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا