سرپرست سازمان سیما منظروفضای سبز شهری شهرداری رفسنجان از تولید نشاء انواع گل‌های زینتی یکساله و دائمی در نهالستان شهرداری خبر داد.

به گزارش رفسنجان فردا؛ مهندس مختاری سرپرست سازمان سیما منظر وفضای سبز شهری شهرداری رفسنجان ضمن اعلام خبر فوق افزود: نهالستان شهرداری توسط تلاشگران حوزه فضای سبز توانسته است با تولید و رشددهی بوته نشاء گل در نهالستان این نشا‌ها را به منظور زیباسازی فضا‌های سبز شهری و کاشت بهاره، آماده نماید.

مهندس مختاری افزود:با تولید نشا‌های گل‌های یک ساله و دائمی در نهالستان، به میزان قابل توجهی هزینه‌های فضای سبز را کاهش داده است .

وی افزود: اغلب گل و گیاهی که در سطح شهر کاشته می‌شود، محصول خزانه‌های گیاهی شهرداری است و می توان گفت در این حوزه شهرداری رفسنجان  به خودکفایی رسیده است .

وی در ادامه افزود:تولیدات نهالستان شهرداری شامل گل های جعفری ؛ نازیخی؛ حسن یوسف؛فرانکی نیا؛ انواع شمعدانی ؛اطلسی خارجی ؛ کالانکوئه؛ شاه پسند ؛گل کاغڐی و درختچه هایی چون زرشک زینتی؛ رزماری ؛  رز؛ ساناز؛ شیشه شور اکالیپتوس وکاج میباشد.

مهندس مختاری در پایان گفت:  تولیدات همزمان با کاشت فصلی گل و گیاه در زمان مخصوص به خود  تولید ودر معابر و مسیر‌های اصلی و فرعی و درپارک‌ها وبوستان های سطح شهر کاشت می شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا