رئیس بیمارستان موقوفه گودرز یزد گفت: بیمارستان موقوفه گودرز در سال 98، بیش از 15 میلیارد ریال به بیماران نیازمند، تخفیفات درمانی ارائه کرده است.

دکتر مرضیه فیصل رئیس بیمارستان موقوفه گودرز یزد گفت: بیمارستان گودرز در سال 98،  بیش از 15میلیارد ریال  خدمات بهداشتی و درمان با تعرفه خیریه به منظور اجرای نیت واقف خیر اندیش بیمارستان، به بیماران نیازمند ارائه کرده است.

او با بیان اینکه بسیاری از خدمات بهداشتی و درمانی این بیمارستان مشمول تخفیفات درمانی می شود، افزود: البته خدمات بخش های ویژه نوزادان(NICU)، مراقبت های ویژه سی سی یو(CCU)، داخلی، دیالیز و جراحی با تعرفه خیریه ویژه ای برای بیماران کم بضاعت و بی بضاعت در نظر گرفته می شود.

فیصل با تاکید بر اینکه کادر درمانی استان یزد برای عبور از دوران پیک کرونا، سنگ تمام گذاشتند، تصریح کرد: بیمارستان موقوفه گودرز نیز پا به پای دیگر بیمارستان های استان در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا و بستری بیماران مبتلا به آن، به میدان آمد.

رئیس بیمارستان موقوفه گودرز یزد ادامه داد: با توجه به اینکه دو بخش آی سی یو در این بیمارستان وجود دارد یکی از این بخش ها را که دارای اتاق های ایزوله با فشار منفی و تجهیزات و استانداردهای لازم بود، به بستری بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شد.

او با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان یزد 43 فرد مبتلا به کووید19 در بیمارستان گودرز بستری شدند، همچنین 6 نفر از کادر درمانی این بیمارستان نیز به این بیماری مبتلا شدند.

فیصل اضافه کرد: در این مدت به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا علاوه بر اینکه در برهه ای از زمان ملاقاتی از بیماران، محدود و در دوران اوج آن ممنوع شد، تمامی عمل های جراحی غیر ضروری نیز به تعویق افتاد.


رئیس بیمارستان موقوفه گودرز یزد ادامه داد: همچنین آموزش های لازم در زمینه پیشگیری و مقابله با کرونا از سوی کارشناسان بهداشت محیط  و سوپر وایزر بخش عفونی در اختیار کادر درمان و بیماران قرار گرفت.

او در پایان اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان یزد، بخش های مختلف بیمارستان نیز به صورت مستمر در سه شیفت کاری، ضدعفونی و گندزدایی می شود.

بیمارستان موقوفه گودرز، با قدمتی ۸۰ ساله ، بیمارستانی 220 تخت خوابه است که در مجموع بیش از ۱۲۰ پزشک عمومی متخصص و فوق در آن فعالیت می‌کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا