به گزارش پایگاه خبری یزدفردا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهریز گفت: با توجه به شرایط کنونی از لحاظ شیوع کرونا، کسی با عزاداری ماه محرم مخالف نیست ، اگر مردم مسایل بهداشتی را رعایت نکنند آمار مبتلایان به این ویروس افزایش می‌یابد و امکانات درمانی شهرستان هم به هیچ وجه پاسخگوی همه بیماران نیست.

به گزارش پایگاه خبری یزدفردا، محمد جواد برزگر روز سه‌شنبه در جمع گروهی از مسوولان هیات‌های مذهبی شهرستان افزود: شرایط محرم امسال به خاطر بیماری کرونا نسبت به سال های گذشته نه تنها خیلی متفاوت بلکه خاص هم است .

وی بدون اشاره به آمار مبتلایان کووید -۱۹ شهرستان ادامه داد: همانطوریکه مقام معظم رهبری در سخنان خود فرمودند، برای پیشگیری از همه‌گیری بیشتر این بیماری باید همه تابع  مقررات نظام و توصیه‌های ستاد ملی کرونا در ماه محرم باشیم.

این مسوول اظهار کرد: هیچ فردی و گروهی به هیچ وجه با برپایی مجالس عزاداری خامس آل عبا (ع) در ماه محرم مخالف نیست ولی باید تمام فعالیت‌ها دقیق و تابع مقررات کشوری و در راستای پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری باشد.

برزگر گفت: اگر مردم و هیات‌های عزاداری پایبند مقررات بهداشتی نباشند، بدون شک فاجعه دیگری در افزایش بیماران را در شهرستان شاهد خواهیم بود که بیمارستان و کادر درمان، توانایی پوشش  و ارائه خدمات را به همه ندارد .

معاون فرمانداری مهریز گفت: رییسان تشکل‌های دینی و هیات‌های مذهبی باید نسبت به نظارت و توجیه اعضای خود در محرم در رعایت مقررات بهداشتی همکاری کنند.

برزگر یادآور شد: کادر درمان، پزشکان و پرستاران ماه‌های متمادی است که شبانه‌روز درگیر بیماری و ارائه خدمت به مردم هستند و وظیفه اخلاقی و انسانی حکم می‌کند با رعایت مقررات بهداشتی در کنار آنها باشیم .

 در این جلسه رییس شبکه بهداشت و درمان، تبلیغات اسلامی و تعدادی از رییسان هیات‌های مذهبی مهریز با طرح دیدگاه‌های خود، همکاری مردم در رعایت مقررات بهداشتی در محرم و همکاری با مسوولان را خواستار شدند.

مهریز با ۵۵ هزار نفر جمعیت ۱۵۰ هیات مذهبی دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  روز سه شنبه گفت: از اوایل اسفند ۹۸ تاکنون ۳۴۷ هزار و ۸۳۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۶۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به ۱۹ هزار و ۹۷۲ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۲۸ مرداد ۱۳۹۹  و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲  هزار و ۳۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که هزار و ۶۶ ا نفر از این تعداد بستری شدند.

وی گفت:  تاکنون ۳۰۰ هزار و ۸۸۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و سه هزار و ۸۸۲ نفر تحت مراقبت قرار دارند که تاکنون ۲  میلیون و ۹۱۴ هزار آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ نیز در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: شرایط در استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان است و فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا