همزمان با نخستین روز آغاز هفته دفاع مقدس جمعی از مسوولان شهرستان میبد با حضور در ویژه برنامه ای با رعایت پروتکل های بهداشتی و با هدف پیشگیری از بیماری کووید- ۱۹ در کنار یادمان شهدا با آرمان های شهیدان هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

یزد فردا: فرماندار میبد روز دوشنبه در مراسم یادشده گفت: روزهای گرامیداشت دفاع مقدس سرشار از معنویت است و پاس داشتن و تداوم ارزش‌های آن دوران از سوی نیروهای بسیج و سپاه ، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و نهادهای دیگر در دوران‌های مختلف بعد از جنگ به خصوص دوران سازندگی مورد توجه قرار گرفته ‌است.

حسین فلاح افزود: فرهنگ بسیجی و عمل به ارزش‌های انقلاب اسلامی به ویژه در زمان هجوم واقع شدن در برابر تهدیدهای امنیتی بیمه کرده ‌است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی باید در انجام رسالت‌های خود به خصوص خدمت‌رسانی به مردم کوتاهی نکنیم و در رفع مشکلات و مسایل ارباب رجوع به اداره و محل خدمت خود تلاش کنیم.

فرماندار میبد در ادامه از اهدای هفت سری جهیزیه تهیه شده با همکاری سپاه و بسیج شهرستان برای خانواده‌های نیازمند قدردانی کرد.

شهردار میبد هم گفت: رزمندگان اسلام سال ها در زمین‌های تفتیده جنوب در شرایط سختی از تمامیت ارضی ایران دفاع کردند و آسایش امروز ما مرهون رشادت‌های آنهاست.

علیرضا نقوی با اشاره به دیپلماسی و اقتدار ایران در مجامع بین‌المللی افزود: در کنار یادمان شهدا با همکاران خود هم قسم می‌شویم که سعی و تلاش خود را در ارایه خدمت‌رسانی بهتر و مورد نظر شهروندان در حدود اختیارات قانونی  انجام دهیم.

وی یادآور شد : تکریم ارباب رجوع خط قرمز کارمندان شهرداری است و همه ما باید بتوانیم هر روز بهتر از روز گذشته به مردم خدمت کنیم.

مراسم یادشده با همکاری سپاه و بسیج و شهرداری و همراه با ادای احترام به شهیدان و اجرای ۲ سرود از سوی گروه نوجوانان عاشورایی و نوگلان حسینی ناحیه مقاومت بسیج میبد برگزار شد.

میبد حدود ۵۰۰ شهید تقدیم دفاع مقدس کرده‌ است و مرکز این شهرستان ۱۰۵ هزار نفری  در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

جنگ هشت ساله دفاع مقدس ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله زمینی، هوایی و دریایی و آتشباری روستاها و شهرهای مرزی ایران از سوی رژیم بعثی عراق با حمایت استکبار جهانی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا آغاز شد و دشمن زبون پس از هشت سال در برابر مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام قرارداد آتش بس را پذیرفت و به مرزهای بین‌المللی شناخته شده ۲ کشور بازگشت.   

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا