همزمان با ایام الله دهه فجر از ۸۱ طرح صنعتی، کشاورزی، عمرانی و میراث فرهنگی با اعتبار ۷۶۰ میلیارد تومانی در میبد رونمایی شد.

به گزارش یزدفرداسرپرست فرمانداری میبد گفت: بوم گردی باغ کسنوا با سه میلیارد تومان سرمایه گذاری با ظرفیت ۲۰ نفر اولین طرحی بود که افتتاح شد.

سید جمال سجادی پور افزود: اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری در روستای بدرآباد از توابع بخش مرکزی میبد با ۶ کیلومتر طول شبکه و ۱۱ هزار میلیون ریال هم از طرح‌هایی بود که با دبی ۱۴ لیتر در ثانیه در ۸۰ هکتار و با ۱۵۰ بهره بردار به بهره برداری رسید.

وی از بخش پژوهش مرکز تحقیقات ژنتیک میبد در فضایی به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر چهار میلیاد تومان به عنوان یکی دیگر از طرح‌ها یاد کرد و اظهار داشت: یک واحد صنعتی تولید چسب و ملات خشک هم با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار بخش خصوصی و اشتغال زایی ۲۵ نفر افتتاح شد.

سرپرست فرمانداری میبد ادامه داد: این واحد تولیدی دانش بنیان که روزانه ۸۰ تن تولید دارد، ۵۰ نوع محصول اعم از چسب، پلاسترها، پودر‌های درزبندی و عایق‌های رطوبتی را تولید می‌کند.

سجادی پور تصریح کرد: واحد تولید کاغذ از سنگ با اعتبار ۵۴ میلیارد تومان و ۲۴ نفر اشتغال زایی هم افتتاح شد. این واحد روازنه ۲۰۰ تن کاغذ و چهار تن گرانل تولید می‌کند.

معاون مدیریت توسعه و منابع انسانی استانداری هم گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی، رخداد‌های خوبی در حوزه کشاورزی دانش بنیان و استفاده مناسب از آب، زمین و انرژی در این شهرستان انجام شده است.

محمدعلی شاه حسینی افزود: در حوزه صنعت هم که عمدتا دانش بنیان با محوریت صنایع پاک بود طرح‌های خوبی به بهره برداری رسید و این همان مطالبه مردم برای توسعه صنایع پاک در میبد به شمار می‌آید.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا