تشریح عملکرد پلیس شهرستان طبس در ایام نوروز ۱۴۰۱

تشریح عملکرد پلیس شهرستان" طبس" در ایام نوروز1401

به گزارش خبرنگار یزد فردا از طبس : فرمانده انتظامی شهرستان " طبس" اقدامات این فرماندهی را در ایام نوروز 1401 تشریح کرد:

1ـ کاهش 75درصدی متوفیان جاده ای:

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ "فاضل مریمی" اظهار داشت: بر اساس تازه ترین آمار ارائه شده شاهد افزایش 78 درصدی ترددات جاده ای نسبت به مشابه سال قبل بوده ایم که 81درصد تصادفات وسایط نقلیه افزایش و متاسفانه 3 نفر در حوادث رانندگی در نوروز امسال جان خود را ازدست داده اند که نسبت به مشابه سال قبل 75 درصدکاهش متوفیان داشتیم. یکی از دلایل افزایش تصادفات ، افزایش تردد نسبت به سال گذشته ، عدم رعایت قوانین توسط تعدادی از رانندگان می توان عنوان کرد.
وی کنترل رفتارهای خطرساز در امور حمل و نقل و ترددهای شهری و جاده ای را یکی از مهمترین ماموریت های پلیس عنوان و بیان داشت: در تصادفات نوروزی امسال 79درصد خودرو های سواری ،20 درصد موتور سیکلت ها و 1درصد وانت بارها ، بوده اند .

2-اسکان امن برای مسافرین نوروزی و آرامش خاطر برای دیدو بازدید های همشهریان عزیز:

سرهنگ مریمی مدیریت انتظامی مطلوب و بدون سرقت در بین مسافرین را در این ایام ، از توفیقات پلیس شهرستان برشمرد و افزود :در این بازه زمانی بیش از 2 میلیون مسافر نوروزی به شهرستان طبس سفر کرده و در امنیت کامل از تفرجگاهها، مناطق و جاذبه های گردشگری شهرستان بازدید نموده اند، که این مهم نشان از افزایش توان تحرک و پوشش انتظامی و امنیت پلیس شهرستان طبس با راه اندازی 2 ایستگاه نوروزی امامزاده ، باغ گلشن و 27 دستگاه گشت خودرویی14گشت موتوری و چندین واحد گشت پیاده بدون هیچ گونه سرقت و ناامنی بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان به افزایش 78درصدی مسافرین نوروزی و تردد همشهریان عزیز در ایام نوروز و خالی شدن منازل مسکونی و اماکن اشاره و اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی و اقدامات موثر پیشگیرانه امنیت مسافرین و همشهریان را تامین و رضایت آنان را به خوبی جلب به نحویکه وقوع سرقت در بین مسافرین به صفر و همچنین سرقت در شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل هیچ گونه تغییری نداشته است.

سرهنگ مریمی در ادامه گزارش به کاهش 50درصدی کلاهبرداری های سایبری و افزایش 60درصدی کشفیات آن اشاره و افزود از دیگر توفیقات پلیس شهرستان طبس در طول تعطیلات نوروزی کشف 95کیلو گرم انواع مواد مخدر و همچنین کشف مقدار قابل توجهی کالای قاچاق به ارزش 350میلیون ریال خبر داد .
این مقام انتظامی همچنین تصریح کرد و گفت: در طول تعطیلات نوروزی تعداد 736 فقره تماس فوریتی با سامانه پلیسی 110 داشته ایم که 100درصد تماسها عملیاتی شده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل 30درصد افزایش تماسها بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس در پایان خاطر نشان کرد: پلیس در ایام نوروز با تمام امکانات پاسدار آسایش و امنیت مسافرین و شهروندان بوده و از عموم مردم عزیز و فهیم شهرستان طبس که خادمان خود در انتظامی را در انجام وظایف محوله یاری کردند قدر دانی کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا