با حضور نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی، موضوع احداث كارخانه گندله سازی در بهاباد مورد بررسی قرار گرفت.

 این جلسه كه با حضور نماینده مردم بهاباد، بافق، ابركوه، مهریز و خاتم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرماندار، اعضای شورای اسلامی شهر، عضو هیئت مدیره فولاد آلیاژی یزد و تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در محل فرمانداری برگزار شد، موانع و مشكلات موجود جهت احداث كارخانه گندله سازی در بهاباد مورد بررسی قرار گرفت و برای رفع این مشكلات بحث و تبادل نظر شد.

در ابتدای جلسه فرماندار بهاباد با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان اظهار داشت: بهاباد در عین حال كه از نظر پتانسیل معدنی غنی می باشد ولی جزو مناطق محروم و كمترتوسعه می باشد و آمار بالای بیكاری جوانان و مهاجرت مردم به شهرهای همجوار و مركز استان به دلیل بیكاری یكی از معضلات بزرگ شهرستان است.

"محمدرضا هدائی" نبود زیرساخت های لازم از جمله گاز را از عوامل عمده عدم سرمایه گذاری در شهرستان دانست و تأكید كرد: باید با پیگیری همه مسئولین و بالاخص نماینده پرتلاشمان در مجلس، زیرساخت های لازم برای جذب سرمایه گذار را تأمین كنیم.

در ادامه جلسه نماینده مردم بهاباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بهاباد در خصوص معادن شناخته شده فلزی و غیرفلزی شاخص است.

"دخیل عباس زارع زاده" بر اهمیت ورود بخش خصوصی در سرمایه گذاری تأكید كرد و گفت: اگر بخش خصوصی جلو بیاید و كارها را عهده دار شود، كارها سریعتر و بهتر پیش می رود.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری های خود جهت احداث كارخانه های صنعتی و جوار معدنی در بافق و بهاباد، گفت: در دیداری كه با "جعفری" معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت ، معدن و تجارت داشتم تفاهم كردیم كه هر چه كارخانه در شهرستانهای بافق و بهاباد احداث شود خوراك آن تأمین شود و این تفاهم را مكتوب كردیم.

زارع زاده همچنین قول پیگیری جدی جهت حل موانع و مشكلات سرمایه گذاری در بهاباد را داد.

در ادامه جلسه " محمد مهدی فقیه خراسانی" عضو هیئت مدیره فولاد آلیاژی یزد از احداث كارخانه گندله سازی در بهاباد حمایت كرد و گفت با احداث این كارخانه برای 300 الی 500 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد می شود.

در پایان جلسه مقرر شد پس از برطرف شدن موانع زیرساختی و تضمین تأمین خوراك كارخانه توسط معدن چادرملو، در مدت 45 روز عملیات احداث كارخانه گندله سازی توسط بخش خصوصی آغاز شود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا