رئیس کانون سردفتران کشور در اردکان از تنظیم اسناد وقف در دفاتر اسناد رسمی و رونمایی از سند رسمی وقف برای نخستین بار در کشورخبر داد.
به گزارش خبرنگار يزد فردا " حسين شاكر" از اردکان، محمدرضا دشتی اردکانی در بازدید از ایستگاه وقف جدید در مصلی امام خمینی (ره) اردکان با تبریک هفته وقف به همه واقفین و مردم از آمادگی 7 هزار و 500 دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور برای تنظیم اسناد وقفی خبر داد.
رئیس کانون سردفتران کشور افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در امر وقف باید امین وقف مشخص باشد و امانت رعایت شود، با تنظیم اسناد وقف در دفاتر اسناد رسمی همه این دغدغه‌ها رفع خواهد شد.
وی تأکید کرد: واقفین بدانند با تنظیم اسناد وقفی خود به صورت رسمی، هیچ خدشه‌ای در اسناد وقفشان به وجود نخواهد آمد.
* وجود 1493 موقوفه در شهرستان اردکان
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اردکان نیز هدف از برپایی ایستگاه وقف جدید در مصلی و بقاع متبرکه شهرستان را تشویق و ترغیب مردم به ایجاد موقوفات جدید مطابق با نیازهای روز جامعه عنوان کرد.
رمضانعلی خادمی از وجود هزار و 493 موقوفه در شهرستان اردکان خبر داد و افزود: این موقوفه اعم از موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی در قالب 6هزار و 550 رقبه وجود دارد.
وی، محوطه سازی امامزاده قاسم ساغند و زیدآباد رباط پشت بادام،ساخت و نصب گلدسته جدید امامزاده زید و قاسم ساغند از محل اعتبارات خیری، آغاز عملیات تعمیر و مرمت و بهسازی صحن امامزاده سیدمحمد هفتادر و عملیات آبرسانی به امامزاده سیدنورالدین احمد با اعتباری بالغ بر 5 میلیارد ریال را از مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی این اداره در سال جاری عنوان کرد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا