یزدفردا "در پی در گذشت هنرمند پیشکسوت استان حوزه هنری یزد در پیامی این ضایعه بزرگ را به جامعه هنری و ادبی استان و خانواده آن مرحوم تسلیت گفت

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد در پیام  آمده است : یکی دیگر از هنرمندان متعهد و دلسوز دیار درالعباده یزد در ماه میهمانی خدا و همزمان با شب های ارزشمند قدر دعوت حق را لبیک و به دیدار معبود شتافت بدون شک ضایعه فقدان ایشان خلاء جبران ناپذیری برای هنر استان به ویژه در حوزه های گرانسنگ شعر و نقاشی خواهد بود .

چرا که استاد حسین لاری پور از چهره های سرشناس و هنرمند پروری بود که نیم قرن از عمر پر برکت خویش را صرف آموزش هنرمندان و هنر دوستان نمود به گونه ای که بسیاری از هنرمندان امروز استان مستقیم یا غیرمستقیم از محضر ایشان و هنرفاخرشان بهره ها بردند.

آن شاعر توانا و نقاش چیره دست با خلق آثار فاخر و نمونه آخرین نمایشگاه هنری خود را کمتر از یک ماه پیش در نگارخانه حوزه هنری یزد برگزار نمود.

که با استقبال پرشور مشتاقان هنر همراه بود . هنرمندان و کارکنان حوزه هنری استان در گذشت آن استاد گرانقدر را به خانواده آن مرحوم و جامعه هنری استان تسلیت گفته و برای بازماندگان و علاقه مندان آن فقید سعید صبر و اجر و برای آن مرحوم غفران و علو درجات را از درگاه ایزد منان مسئلت می نمایند .

سید ناصر امامی

سرپرست حوزه هنری استان یزد

گفتی است : خرداد ماه امسال امامی سرپرست حوزه هنری با جمعی از همکاران و هنرمندان حوزه هنری با حضور در منزل استاد لاری پور ازبیش از نیم قرن خدمات فرهنگی هنری و ادبی وی تجلیل کردند.

در پایان سرپرست حوزه هنری از عموم جامعه فرهنگی استان به ویژه هنرمندان درخواست حضور باشکوه در مراسم تدفین و نیز مجالس گرامیداشت یاد و خاطره این هنرمند متواضع فرهیخته و بزرگ استان را نمودند.

متقابلا قابل ذکر است استاد لاری پور همکاری شایسته ای با حوزه هنری استان بخصوص در شش ماه اخیر داشتند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا