گردشگری سلامت نوعی از گردشگری است که با هدف حفظ، بهبود و یا حصول مجدد سلامت جسمی و یا ذهنی فرد در مدت زمانی بیش از 24 ساعت و کمتر از یکسال صورت می گیرد. در دهه ها ی اخیر  با صنعتی شدن کشورها بحث توریسم درمانی، یکی از بخشهای رو به رشد صنعت گردشگری در جهان و ایران به شمار می آید  که از اقسام آن می توان به 1- گردشگری پزشکی ( استفاده از امکانات و خدمات پزشکی) 2- گردشگری طبیعت درمانی ( مسافرت استفاده از منابع درمانی طبیعی )3- گردشگری تندرستی (مسافرت به منظور استراحت و تمدد اعصاب) اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با توجه به اهمیت گردشگری سلامت و وجود مراکز تخصصی و فوق تخصصی مجهز ، وجود پزشکان متبحر آشنا به علوم و تکنیکهای روز دنیا، نیروی انسانی کارآمد  در استان یزد ، این استان در سالهای اخیر به عنوان یکی از قطبهای درمانی ایرانی – اسلامی به شمار می رود.

فاطمی سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اعلام این خبر گفت: دوره آموزشی آشنایی با گردشگری سلامت ویژه دفاتر خدمات مسافرتی، تورلیدرها و فعالین حوزه گردشگری به مدت 2 روز در قالب 16 ساعت از تاریخ 9 اسفند آغاز می شود.

وی در ادامه افزود: در این دوره آموزشی، شرکت کنندگان با مفاهیم ، مبانی و کارکرد گردشگری سلامت، جایگاه آن در اقتصاد بدون نفت با تاکید بر ایران، گردشگری تندرستی و طبیعت درمانی، قوانین و مقررات و شیوه نامه گردشگری سلامت، روند ترخیص و خلاصه پرونده استاندارد و بازاریابی در گردشگری سلامت آشنا می شوند.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا