یزدفردا "سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی"پلیس فتا"رئيس پليس فتا هرمزگان از شناسايي يک نفر عامل فروش داروي غيرمجاز در فضاي مجازي خبر داد. 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ "علي اکبر قرايي پور" گفت : در پي رصد فضاي مجازي توسط کارشناسان اين پليس ،فردي که اقدام به فروش دارهاي غيرمجاز در اينترنت مي کرد شناسايي و پي گيري موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وي افزود: با اقدامات فني و پليسي عامل فروش داروهاي غيرمجاز در فضاي مجازي شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي نامبرده دستگير و به يگان منتقل شد.

اين مقام مسئول اذعان داشت: متهم با مشاهده مدارک و مستندات لب به اعتراف گشود و اظهار داشت: که فقط يک تبليغ درج نموده ام و کالايي براي فروش ندارم و قصد داشتم در صورت تماس شخصي کالا را از بازار تهيه و برايش ارسال نمايم که پرونده تکميل و گزارش آن به همراه متهم به مراجع قضايي معرفي شد.

رئيس پليس فتا هرمزگان تصريح کرد: شهروندان جهت خريد از فروشگاه هاي اينترنتي به نکات زير توجه نمايند:
*فروشگاه هاي معتبر مشخصات واقعي را به طور دقيق در وب سايت خود درج مي کنند.
*از سايت هايي خريد نمايند که حتماً نماد اعتماد الکترونيکي را داشته باشندو داراي نماد هستند که در سايت Enamad.ir قابل مشاهده است.
*فروشگاه هاي معتبر معمولا نحوه دريافت و پرداخت وجه مختلفي دارند مانند پرداخت آنلاين، از طريق پست و ...
*علاوه بر خريد از وبسايت هاي قابل اعتماد، از امنيت سيستم يا رايانه اي که از آن خريد آنلاين خود را انجام ميدهند مطمئن باشند.
*در پرداخت هاي آنلاين از طريق درگاه هاي بانکي به دستورالعمل هاي امنيتي آن توجه شود.
*يکي از موارد موجود در اين گونه سايت ها وجود صفحات جعلي فيشينگ مي باشد پس مراقب اين سايت هاي جعلي باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا