سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد : برگزاری دوره های آموزشی مهارتی بر اساس نیاز و گرایش استعدادهای فرد با رعایت استاندارد ها و آیین نامه های فنی و حرفه ای در راستای سند کاهش فقر استان موجب موفقیت بیش از پیش این قشر از جامعه خواهد شد .

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد : برگزاری دوره های آموزشی مهارتی بر اساس نیاز و گرایش استعدادهای فرد با رعایت استاندارد ها و آیین نامه های فنی و حرفه ای در راستای سند کاهش فقر استان موجب موفقیت بیش از پیش این قشر از جامعه خواهد شد .

      به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد: در راستای توانمند سازی اقشار آسیب پذیر ، در معرض آسیب و محروم جامعه و در اجرای اسناد بالا دستی جمهوری اسلامی ایران و همچنین علمی نمودن مهارت جامعه، ایجاد و ارتقاء توانمندی های فنی و حرفه ای اقشار محروم و آسیب پذیر، بویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهره مندی هرچه بیشتر آنان از فرصتهای آموزشی و افزایش دسترسی به فرصتهای شغلی موجود نشستی مشترک با حضور "علی آقا افضلی" سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد،"آرش پژمان "رئیس اداره آموزش،پژوهش و برنامه ریزی اداره کل ،آقای قمی معاون حرفه آموزی کمیته و آقای زارع کارشناس حرفه آموزی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در محل دفتر مدیر کل تشکیل شد .

در ابتدا سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ضمن عرض خیر مقدم، با بیان این نکته که سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ، کمیته امداد امام (ره) را همواره از خود می داند افزود : این سازمان در خدمت مدد جویان و اقشار ضعیف جامعه بوده و خواهد بود.

افضلی بیان داشت:هر دو دستگاه گروه های هدف مشترکی داشته و دارند که این امر موجب همگرایی و همکاری نزدیکی خواهد شد.

وی آمادگی مدیریت استان و مجموعه مراکز ثابت دولتی و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای را برای اجرای طرح مشاوره شغلی در سراسر استان اعلام نمود.

معاون حرفه آموزی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان در این نشست گفت: این اداره سعی دارد از ظرفیت های موجود در دستگاه های اجرایی به نحو مقتضی به نفع مددجویان بهره مند شود .

وی گفت: در کمیته امداد تسهیلات برای خوداشتغالی قطعا در راستای آموزش های مهارتی صورت می پذیرد و افراد فاقد مهارت شامل این تسهیلات نمی شوند.

قمی افزود: یکی از مواردی که این اداره کل به آن تاکید داشته و اهتمام ویژه دارد امر مشاوره شغلی است که با هدایت و راهنمایی بتوانیم مسیر صحیحی از انتخاب شغل و حرفه مناسب با وضعیت فرد برای مددجو فراهم نماییم که در این خصوص نیز امسال هدف گذاری مان همکاری با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان برای این امر خواهد بود .

در پایان سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: در امر استعداد سنجی حتما به مقوله رغبت سنجی نیز توجه ویژه شود، زیرا در صورتی که فرد رغبت به آن شغل و یا حرفه نداشته باشد حتما در آینده دچار مشکل و هدر رفت منابع خواهد شد.

وی هدایت صحیح مددجویان به مشاغل و حرف را بسیار مهم ارزیابی کرده و گفت: برگزاری دوره های آموزشی مهارتی بر اساس نیاز و گرایش استعدادهای فرد با رعایت استاندارد ها و آیین نامه های فنی و حرفه ای در راستای سند کاهش فقر آنها موجب موفقیت بیش از پیش این قشر از جامعه خواهد شد.

در پایان این نشست مقرر گردید: تفاهمنامه همکاری فی مابین دو طرف تنظیم و به امضاء مدیران هر دو دستگاه برسد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا