فاز اول تفرجگاه سخوید که با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال اجرا گردید، یکی از شانزده طرح و پروژه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد است که به مناسبت هفته دولت در استان يزد به بهره برداري مي رسد.

فاز اول تفرجگاه سخويد يکي از شانزده طرح و پروژه اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد است که به مناسبت هفته دولت در استان يزد به بهره برداري مي رسد.

به گزارش روابط عمومي، امورفرهنگي و اجتماعي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد محمدرضا نصيري عنوان کرد: اين تفرجگاه يکي از محدود تفرجگاه هاي زمستاني استان يزد مي باشد که در طول ايام زمستان پذيراي هزاران نفر از گردشگران بالاخص مردم استان يزد است.

معاون برنامه ريزي و سرمايه گذاري اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد افزود: پيست اسکي سخويد تنها پيست اسکي استان کويري يزد محسوب مي گردد که تقريباً درحاشيه شرقي و جنوب شرقي شيرکوه در کنار روستاي زيباي سخويد از توابع شهر نير قرار گرفته است.

وي خاطرنشان ساخت: طي سال گذشته و سال جاري اقداماتي در خصوص تجهيز و راه اندازي محدوده پيست و طراحي و اجراي مسيرهاي دسترسي در راستاي ساماندهي منطقه صورت پذيرفته است.

اين مقام مسئول تصريح کرد: خوشبختانه اقدامات انجام شده تاکنون علاوه بر رضايت بازديدکنندگان باعث کاهش چشمگير حوادث و خطرات موجود اين منطقه شده است.

نصيري اظهار داشت: اين پيست باداشتن پتانسيل هاي بالا به عنوان يکي ازسايتهاي مهم منطقه نمونه گردشگري شيرکوه معرفي شده است.

گفتني است: تجهيز و راه اندازي سرويس هاي بهداشتي، ساماندهي و شيب بندي مناسب محدوده پيست و طراحي و اجراي مسيرهاي دسترسي از جمله مراحل ساماندهي است که در منطقه انجام گرديد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا