اطیمنان از سلامت ماهی قرمز و زینتی خریداری شده؛ مهمترین نکته در جلوگیری از ابتلاء به بیماری های مشترک انسان و ماهی قرمز می باشد.

یزدفردا: حمید پورمیرزایی گفت: با توجه به رونق خرید ماهی قرمز در آستانه سال نو، آشنایی با نکات بهداشتی تشخیص و نگهداری ماهی قرمز در  پیشگیری از بیماری های مشترک انسان و ماهی قرمز، از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

پورمیرزایی خصوصیات ماهی قرمز سالم را چنین تشریح کرد: ماهی سالم دارای تحرک مناسب و تعادل در شنا می باشد؛ باله های آن کاملا  باز و سالم و سطح بدن فاقد هر گونه لکه های پنبه مانند است؛ پولک های ماهی سالم بوده و دارای ریختگی یا ساییدگی نیستند؛ همچنین ماهی نباید بی قرار بوده و چشم ها نباید به صورت یک یا دو طرفه بیرون زده باشند.

وی تصریح کرد: ماهی قرمز باید در محیط مناسبی از نظر اکسیژن و دما نگهداری و فضای کافی و آب تمیز در اختیار داشته باشد؛ به همین دلیل خرید ماهی از فروشندگانی که ماهی را به صورت متراکم و شرایط نامناسب بهداشتی و زیستی نگهداری می کنند؛ توصیه نمی شود.

وی به همشهریان توصیه کرد: برای دست زدن به ماهی و جابجایی آن از دستکش استفاده کنند و از تماس کودکان با ماهی جلوگیری نمایند و با استفاده از آب تمیز و فاقد کلر، غذای مخصوص ماهی و ضدعفونی سازی ظرف نگهداری ماهی با نمک طعام و یا سایر مواد مناسب به حفظ سلامت ماهی قرمز خود کمک نموده و مانع از بروز ابتلاء به بیماری های مشترک شوند.

نامبرده افزود: در صورت عدم امکان نگهداری صحیح از ماهی پس از پایان مراسم سال نو در آکواریوم، آن را در اماکن مجاز مشخص شده توسط محیط زیست رها سازی نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا