تصادف موتور سیکلت با کامیون در بلوار فقیه خرسانی دو نفر را به کام مرگ کشاند.

به گزارش مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان یزد صبح امروز جمعه 23آبان تصادف یک دستگاه موتورسیکلت در بلوار فقیه خراسانی ، راکب و فرزند خردسال وی را به کام مرگ کشاند . راکب این موتورسیکلت فردی 31 ساله که فرزند خردسالش که در جلو خود نشانده به یک کامیون برخورد نمود و متاسفانه به علت سرعت زیاد و شدید بودن ضربه هردو ددم جان خودرا از دست دادند .

روز گذشته پنجشنبه 22 آبان نیز تصادف دیگری در جاده کمربندی یزد ورودی امامزاده سلطان یک کشته در برداشت . در این حادثه نیز فرد جانباخته راکب موتورسیکلت بوده است .

بلوار فقيه خراساني ، حد فاصل پل الغدير تا دروازه قران كه اصليترين ورودي شهر يزد بشمار مي رود ، با آسفالتي بسيار نابسامان كه شايد در اين فاصله چند كيلومتري بخصوص در باند ورودي به شهر شايد حتي يك قسمت بسيار كوچك عاري از چاله و دست انداز نتوان يافت كه بدون ترديد تمامي اين خرابيها عامل مهمي در انحراف وسائط نقليه براي فرار افراد از افتادن در چاله مي باشد ، گاه به سمت چاهي بزرگتر ،! و بدنبال آن بروز حوادثي كه هر روزه شاهد آن هستيم ، بريدگيهاي غير اصولي در مسير بلوار ودسترسيهاي غير فني و غير استاندارد هركدام را مبدل به قتلگاهي كرده است كه باعث شده صحنه دلخراش امروز بسيار تكراري باشد ، وضعيت روشنايي نامطلوب مسير نيز مزيدي بر علل است ، و قطعا هزينه هايي كه در اثر هر كدام از اين حوادث متحمل مي شويم بسيار بزرگتر از هزينه ناچيز ساماندهي كل مسير است ؛ شايد تعجب برانگيز باشد ، ولي طبق آمارهاي حسابگرانه و دقيق ، هركدام از اين تلفات انساني، چيزي در حدود سه ميليارد تومان هزينه بر خانواده ها ، جامعه و كشور تحميل مي كند ، و شايد نادرست به نظر برسد ولي اين آمارها در سطح جهاني مطرح است ، از هزينه ها و خسارات اقتصادي كه جزء بسيار ناچيز موضوع است تا عواقب روحي و رواني خانواده ها و جامعه و حتي هزينه هاي زيست محيطي و بخصوص بي سرپرستي فرزنداني كه قطعا سرنوشت و آينده شان دگرگون خواهد شد ، كه آيا چند درصد احتمال اينكه در آينده فردي مفيد براي اجتماع پرورش داده شوند كاهش خواهد يافت . و با اين حسابها ، هزينه سامان دهي اين مسير ، برابر هزينه تلفات چند نفر خواهد بود .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا