کسی که بارش شیشه است، سنگ در دست نمی گیرد!

از خبرگزاری جوان تا خبرگزاری فارس!

کسانی که شیوه استخدام و حقوق گرفتن و فعالیت و استعفایشان در فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، هنوز در هاله ای از ابهام وجود دارد، و به کمک های مالی و سیاسی و رابطه ای گذشته ارشاد  خوب احاطه دارند، و بخوبی می دانند که چه کسانی و چرا و به چه دلیل از کمک های مستقیم و غیر مستقیم ارشاد بهره برده اند، سنگ در دست نمی گیرند!

وبلاگ اعتماد نیوز، وابسته به حزب اعتماد ملی شاخه یزد، خبر از کمک نیم میلیونی ارشاد یزد، به یزد نیوز داد، خبری که عجمین آن را تکذیب نموده، و منابع خبری از آن، به گرفتن کمک نیم میلیونی خبرگزاری فارس نام بردند، در اینکه ارشاد یزد به مطبوعات و خبرگزاریها کمک کرده است و می کند شکی نیست، چرا که مبنی و قاعده ارشاد بر انجام چنین کمک ها و حمایت هایی می باشد، اما آنچه که در این شرایط مهم است، بررسی دقیق و چگونگی کمک های سابق ارشاد می باشد.

دبیر و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی یزد، که بدون ارائه مدرک تحصیلی، با حمایت نماینده سابق مردم یزد در مجلس شورای اسلامی! در ارشاد استخدام شده بود، باید اطلاعات زیادی از خبرگزاری جوان و کمک های غیر منطقی ارشاد به آن خبر داشته باشد، حال چرا روزگاری در اوج اقتدار مشارکت، خبرگزاری جوان در یزد تشکیل شد، و چه کسانی و به چه دلیل دست اندرکار آن بودند، و چه کمک هایی به آن خبرگزاری رابطه ای پرداخت شد، سوالیست که می بایست اعتماد نیوز جواب آن را بهتر از هر کس بداند.

کمک نیم میلیونی ارشاد یزد به خبرگزاری فارس، قابل مقایسه با کمک های میلیونی ارشاد به جراید و خبرگزاری جوان نیست، و اگرنه پیدا کردن فیش های تلفن خبرگزاری سابق جوان و چگونگی پرداخت شدن آن فیش ها و دیگر پرداخت ها، کار سخت و دشواری نیست.

امروز عناد و لجبازی های سیاسی، باعث افشاگری های بچه گانه یزد نیوز و حزب اعتماد ملی یزد بر علیه هم شده است، و در این میان عجمین بعنوان طعمه و وسیله ای برای تسویه حساب های شخصی و سیاسی قرار گرفته است.

عملکرد کوتاه مدت عجمین در ارشاد یزد، انتقادهای فراوان دارد، اما کمک نیم میلیونی که دستور پرداخت آن را مدیران سابق پرداخت کرده اند، سوژه و انتقادی نیست که زیاد مهم باشد، چرا که اینگونه پرداخت ها در ارشاد یک چیزساده و پیش پا افتاده قانونی بوده است و می باشد.

اعتماد نیوز، که سخت از افشاء شدن بسیاری از مسائل پشت پرده هراس دارد، با یک ترفند به اصطلاح سیاسی پیش دستی کرده، و برای اینکه هرگونه افشاء گری های آینده را به خبراعلام شده ربط دهد، با لحنی تهدید گونه خبر از افشاگری های آینده در رابطه با عجمین و ارشاد داده است، و این یعنی تهدید برای باج گیری، کسی که مدرکی دارد و مشکل و قصد و غرضی ندارد، بدون تهدید آن را شفاف اعلام می کند، واگرنه! اینگونه اطلاع رسانی و با این ادبیات، شک برانگیز است.

برای حزب اعتماد ملی که پایه آن بر کمک های میلیونی و میلیاردی مشکوک بنا شده، و قضیه پرداخت شهرام جزایری به رئیس سابق مجلس از اذهان پاک نشده است، زشت است تا برای کوبیدن عجمین و مصباح، کمک نیم میلیونی ارشاد یزد را مطرح نماید. اگر حمله و انتقاد می کنید، درست حمله و انتقاد کنید، نه اینگونه کودکانه و غرض آلود!

شاید بهتر باشد که در این آشفته بازار، کسی از فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بخواهد، که مجموع کمک های هشت ساله ارشاد یزد به رسانه ها و جراید و گروهها و افراد شفاف اعلام شود، تا مردم نیز بفهمند و بدانند که در ارشاد یزد، چه خبرهایی بوده است و هست؟!

و ما سوال را اینگونه مطرح می کنیم، رسانه ها و جرایدی که تابحال، از ارشاد کمک مستقیم و غیر مستقیم دریافت نکرده اند، نام خود را اعلام کنند!

محمد رضا شوق الشعراء

يزدفردا

مطالب مرتبط در يزد فردا                                                                                                  
 اعتماد نيوز و حركتي تازه
تاریخ : 23 مرداد 1385 - قبل‏ازظهر 02:57







 هیاهوی بسیار برای هیچ
تاریخ : 21 مرداد 1385 - قبل‏ازظهر 10:42

 گزارشي از فعاليت اصلاح طلبان يزدي بر عليه دولت نهم
تاریخ : 21 مرداد 1385 - قبل‏ازظهر 07:56

 بايد جوري رفتار كنيم كه مردم به آن اعتماد كنند
تاریخ : 29 تير 1385 - قبل‏ازظهر 07:52

 نقدي برگزارش سلام يزد از افتتاح حزب اعتماد در يزد
تاریخ : 12 خرداد 1385 - قبل‏ازظهر 01:36

 پایانی بر یک آغاز، فاتحه ای برای حزب اعتماد ملی
تاریخ : 10 خرداد 1385 - قبل‏ازظهر 04:04

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا