روش جديد درمان با تصويربرداري هسته‌اي

گروه خبر علمي يزدفردا:پژوهشگران مركز تحقيقات هسته اي دانشگاه علوم پزشكي تهران روش جديدي براي تعيين دقيق ميزان گرفتگي مجراي اشكي به كمك تصويربرداري هسته اي تدوين كردند .

دكتر علي غلامرضانژاد , مجري طرح , در اين طرح با تدوين فرمول رياضي ساده و منحني مربوط به آن علاوه بر سرعت بخشيدن به تشخيص و افزايش دقت آن , بيماري گرفتگي مجراي اشكي در مراحل اوليه آن نيز درمان مي شود.

غلامرضا نژاد , تشخيص زودرس را به ويژه در بيماراني كه يكي از مجراهاي اشكي آنها عمل مي شود مهم برشمرد و گفت : زماني كه يك بيمار براي درمان تنگي مجرا , بيهوش مي شود , اگر پزشك معالج از گرفتگي در مجراي ديگر اطلاع داشته باشد , مي تواند در همان عمل مجراي دوم را درمان و از بيهوشي مجدد مريض پرهيز كند.

مجري طرح افزود: براي اثبات درست بودن اين تحقيق , نتايج آن روي 118 چشم به مدت يك سال بررسي شد.

دكتر غلامرضا نژاد تصريح كرد: جايزه ويژه فدراسيون پزشكي هسته اي كه مراسم آن آبان در كره جنوبي برگزار مي شود به همين طرح اهدا خواهد شد.

اشك به طور طبيعي پس از ترشح از غدد اشكي , از راه مجراهايي در پلك و سپس بيني , از محيط چشم خارج مي شود ولي در كساني كه مجراي اشكي آنها گرفتگي يا انسداد داشته باشد , ميزان اضافي اشك , به شكل اشك ريزش غيرطبيعي ديده مي شود .

اخبار علمي در  يزدفردا

درمانی جديد برای طاسی در مردان و ریزش منطقه‌ای مو در زنان درمانی جديد برای طاسی در مردان و ریزش منطقه‌ای مو در زنان
تاریخ : 24 مهر 1385 - قبل‏ازظهر 12:19

مقاومت دارويی و شيوع دوباره مالاريا در ايران  مقاومت دارويی و شيوع دوباره مالاريا در ايران
تاریخ : 24 مهر 1385 - قبل‏ازظهر 12:07

ازدواج كنيد تا بيشتر زنده بمانيد ازدواج كنيد تا بيشتر زنده بمانيد
تاریخ : 23 مهر 1385 - قبل‏ازظهر 01:22

مصرف بیش از حد مواد قندی در افطار در گردش خون اختلا‌ل ایجاد می‌كند مصرف بیش از حد مواد قندی در افطار در گردش خون اختلا‌ل ایجاد می‌كند
تاریخ : 23 مهر 1385 - قبل‏ازظهر 01:10

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا