زمان : 27 Esfand 1387 - 22:38
شناسه : 15893
بازدید : 45663
امروز بیانیه ای با امضاء 44نفر در حمایت از سخنان واعتراض مهندس اولیاء نماینده یزد در مورد سفر استانی رئیس جمهور به یزد( اسامی 44  امظاء کننده ) باهمچنین هشدار به مسئولین اجرایی استان امروز بیانیه ای با امضاء 44نفر در حمایت از سخنان واعتراض مهندس اولیاء نماینده یزد در مورد سفر استانی رئیس جمهور به یزد( اسامی 44 امظاء کننده )


یزدفردا "امروز بیانیه ای با امضاء 44نفر در حمایت از  سخنان واعتراض مهندس اولیاء نماینده مردم شریف یزد و صدوق در مورد سفر استانی رئیس جمهور  به یزد  و همچنین هشدار به مسئولین اجرایی استان که نسبت به عواقب اینگونه اعمال بیاندیشند و از حرکات تند بعضی افراد و گروه ها جلوگیری کنند صادر شد.

براساس گزارش سرویس  دریافت خبر یزدفردا "44 نفر امضاء کننده  این بیانیه را 2نفر از استانداران اسبق ،یک فرمانداراسبق ،5 مدیرسابق و 2 رییس دانشگاه اسبق و سابق، 4 نماینده اسبق مجلس ،7 استاد دانشگاه ،2 پزشک،1پژوهشگر،11 دبیر آموزش و پرورش،8 کارمند و 2 دانشجو  تشکیل می دهند .

صادر کنندگان این بیانیه در قسمتی از این بیانیه آورده اند "ما امضاء کنندگان این بیانیه از مسئولین اجرایی استان می خواهیم نسبت به عواقب اینگونه اعمال بیاندیشند و از حرکات تند بعضی افراد و گروه ها جلوگیری کنند. از مقامات محترم قضایی نیز می خواهیم تا تسلیم این غوغاسالاری و پرونده سازی نشده و با شجاعت و شهامت از ایجاد فضای سالم و نقد منصفانه حمایت کنند .

در قسمتی دیگر از این بیانیه آمده است :بعضی از نیروهای سازمان یافته به هجمه ، تخریب ، توهین و تحریف سخنان در سایت ها ، نشریات و جلسات پرداخته و موضوع را به گونه ای مطرح نمودند که گویا نماینده محترم به مردم توهین نموده و حضور آنها را به خاطر نهار و شام دانسته و با تبلیغ این حرف و تحریک بعضی از گروه ها ، آنان را به تهیه طومار و احیاناً شکایت تشویق نموده اند.

به گزارش یزدفردا متن کامل  این بیانیه با نام امضاء کنندگان که در اختیار یزدفردا قرار گرفته به شرح زیر می باشد :

بسمه تعالی
جایگاه مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی و از منظر بنیانگذار نظام، حضرت امام خمینی (ره) جایگاهی بس رفیع و والاست. جملاتی مانند " مجلس در رأس امور است " یا " نمایندگان عصاره فضائل ملت هستند " یادگارهای جاوید امام راحل است.

مجلس هم وظیفه تدوین و تصویب قوانین را دارد و هم حق و وظیفه نظارت بر حسن اجرای آن را. نماینده با طی مراحل قانونی حق تحقیق و تفحص از عملکرد دستگاه ها و اجزاء مختلف نظام و نقد سیاست های مختلف اجرایی را داشته و در مقابل هر انحراف و نقصی از طرف مردم انجام وظیفه نموده و قانونمند اقدام خواهد نمود.
شاهدیم که در دولت نهم به انحاء مختلف در جهت تضعیف مجلس و عدم ایفاء حقوق و وظایف نمایندگان گام هایی برداشته می شود که حتی اعتراض نمایندگان اصولگرا و مستقل را در پی داشته است و اخیراً شاهد پاسخ ریاست محترم مجلس به نامه رئیس محترم جمهور بودیم که در آن تأکید دارد که « آقای رئیس جمهور به خوبی می داند که کار ملک بر قانونگذاری راست شود و به دلایل پیش گفته – آنچه در نامه آمده است – نامه شما اقدامی ندارد ».

با ایجاد این فضا ، در استان یزد می بینیم که هجمه و غوغایی پس از اعتراض نماینده مردم محترم یزد و صدوق به نحوه مدیریت استقبال از رئیس جمهور محترم ایجاد می گردد.

متاسفانه در نظام جمهوری اسلامی بعضی نکاتی که از طرف رهبران دینی و ائمه اطهار از آن نهی شده و به نحوی مورد مذمت قرار گرفته ، امروزه بعنوان معروف ترویج ، تشویق و تأکید می گردد . نحوه برخورد امام علی(ع) در رابطه با مردمان شهر انبار که بر اساس سنت گذشته ، اطراف و پیشاپیش حضرت ، پیاده حرکت می کردند را در حکمت 37 نهج البلاغه می خوانیم که آن حضرت ، آنان را از مشقتی که در دنیا و خسرانی که در آخرت با این حرکت نصیبشان می شود باز می دارند.


در سفر اول ریاست محترم جمهوری به یزد ، آقای عاصی استاندار محترم وقت بر اساس سنت قبلی در سفر روسای جمهور سایق عمل نموده و بدون انجام تبلیغات گسترده و تعطیلی مدارس و ادارات تنها زمان سفر و مکان و ساعت سخنرانی را به اطلاع مردم رساندند و به دلایلی از جمله انتخاب نامناسب محل ، جمعیت کمتری برای استقبال و استماع سخنان حضور داشتند.

 اما در سفر دوم شاهد ریخت و پاش ها و هزینه های بالای تبلیغاتی در سطح شهرستانهای استان، اعزام اتوبوس به شهرستانها و بعضی مدارس و اماکن و بهره گیری از وسایل نقلیه دیگر ، تعطیلی غیر رسمی مدارس و ادارات و دانشگاه ها و نیز تدارک ناهار و شام در حجم بالا بودیم.

 علاوه بر آن برنامه ریزی نامناسب و سرگردانی چند ساعته مردم و شروع مراسم همزمان با اذان ظهر و وقت نماز مزید بر علت شد. این نوع حرکت مورد اعتراض متدینین ، روشنفکران و صاحبان اندیشه و خرد گردید و نماینده آگاه و شجاع مردم در مجلس شورای اسلامی حسب وظیفه قانونی موضوع را تذکر داد. متاسفانه به جای پاسخ صحیح به این اعتراض ها و ارائه شفاف هزینه های پیدا و پنهان ( هزینه اعزام و مأموریت نیروها و تبلیغات رسانه ملی و تدارکات و ...) و مقایسه آن با سایر سفر ها و طرح دلایل اینگونه اقدامات عجیب و غریب ، بعضی از نیروهای سازمان یافته به هجمه ، تخریب ، توهین و تحریف سخنان در سایت ها ، نشریات و جلسات پرداخته و موضوع را به گونه ای مطرح نمودند که گویا نماینده محترم به مردم توهین نموده و حضور آنها را به خاطر نهار و شام دانسته و با تبلیغ این حرف و تحریک بعضی از گروه ها ، آنان را به تهیه طومار و احیاناً شکایت تشویق نموده اند.

ما امضاء کنندگان این بیانیه از مسئولین اجرایی استان می خواهیم نسبت به عواقب اینگونه اعمال بیاندیشند و از حرکات تند بعضی افراد و گروه ها جلوگیری کنند. از مقامات محترم قضایی نیز می خواهیم تا تسلیم این غوغاسالاری و پرونده سازی نشده و با شجاعت و شهامت از ایجاد فضای سالم و نقد منصفانه حمایت کنند و نگذارند به جایگاه مجلس و نماینده آن خدشه بیشتری وارد گردد.

والسلام علی من تبع الهدی 
 

1.      مهندس غلامعلی سفید : استاندار اسبق
2.      سید حمید کلانتری : استاندار اسبق
3.      مسعود شریعتی بافقی : فرماندار اسبق
4.      مهندس سید محمد رضا سید حسینی : مدیر کل سابق
5.      فاطمه عباسقلی زاده : مدیر کل سابق
6.      دکتر سید محمد میر غنی زاده : مدیر سابق
7.      دکتر سید محمد کاظمینی : مدیر اسبق
8.      دکتر مصطفی قاسمی : مدیر  سابق
9.      دکتر محمد علی وحدت زاد: رئیس اسبق دانشگاه
10.  دکتر سید نظام الدین مکیان : رئیس سابق دانشگاه یزد
11.  حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضوی یزدی : نماینده اسبق
12.  مهندس سید اسماعیل داودی شمسی : نماینده اسبق
13.  دکتر سید سراج الدین وحیدی : نماینده اسبق
14.  دکتر علیرضا فرزاد : نماینده اسبق
15.  مهندس محمد رضا عطایی یزدی : مدرس دانشگاه 
16.  مهندس حمید رضا شرافت : مدرس دانشگاه
17.  دکتر سید عباس یزدانفر : استاد دانشگاه
18.  دکتر نصرت الله امانیان : استاد دانشگاه
19.  مهندس مسعود زینی : مدرس دانشگاه
20.  دکتر محمد فروغی : استاد دانشگاه
21.  دکتر مهدی فلاح : استاد دانشگاه
22.  دکتر سید علی محمد سادات اخوی: پزشک
23.  دکتر محمد حسین توحیدی فر: پزشک
24.  سید علی مدرسی : پژوهشگر
25.  سید علیرضا بخشایش : دبیر
26.  محمد حسین مهرنهاد : دبیر 
27.  سید حسین کلانتری : دبیر
28.  محمود هادی نسب : دبیر
29.  محمد حسن جلادت : دبیر
30.  محمد مهدی وحدت : دبیر
31.  سید محمد وصالی : دبیر 
32.  غلامرضا طاهر نژاد: دبیر 
33.  علیرضا صلواتی : دبیر
34.  شهین قاسمی : دبیر 
35.  مهدی کلانتری : دبیر
36.  مهندس فضل الله ساجدی : کارمند
37.  مهندس امین رضا روان : کارمند
38.  مهندس حسین شمس : کارمند 
39.  محمد جواد نعمتی : کارمند 
40.  عباس حیدری : کارمند
41.  رضا سالیانی : کارمند 
42.  هادی مقیمی : کارمند
43.  محمد شيبا ني : دانشجو
44.  فریبا خاکباز : دانشجو 

یزدفردا

 

 

 

 

یزدفردا گفتنی است : همزمان با سفر رییس جمهور به استان یزد مهندس اولیاء نماینده مردم شریف یزد و صدوق روز قبل از سفر  طی مصاحبه ای با سایت پارلمان نیوز متعلق به فراکسیون اقلیت مجلس که ایشان نیز  عضو این فراکسیون می باشند مصاحبه زیر را انجام دادند :

1-لینک خبر در یزدفردا :اولیاء در گفتگو با پارلمان‌نیوز:در شان دولت نیست با وعده شام و ناهار، مردم را به استقبال از احمدی نژاد فرا بخوانند-دومین سفر استانی رییس جمهور(18)
تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1387 - بعدازظهر 07:19

2-تیتر و لینک خبر در پارلمان نیوز متعلق به فراکسیون اقلیت مجلس که علی رغم اعلام مهندس اولیاء مینی بر تذکر در تاریخ 4 اسفند ماه هنوزدر تاریخ 2 فروردین 87  هم اصلاح نشده است :در شان دولت نیست با وعده شام و ناهار، مردم را به استقبال از احمدی نژاد فرا بخوانند

 در پی انتشار خبر فوق در پارلمان نیوز و اکثر رسانه های گروهی عدهای این سخنان را توهین به مردم یزد دانسته و به طرق مختلف واکنش نشان دادند که در خبر های زیر به تعدادی از این واکنش ها اشاره شده است :

1- در پاسخ به صحبت هاي نماينده مردم شريف يزد و صدوق :«جناب آقاي اوليا، در شان يك نماينده مجلس نيست كه به فهم و شعور مردم و موكلين خود توهين نمايد»دومین سفر استانی رییس جمهور(19)
تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1387 - بعدازظهر 08:00

12-بی مهری به مردم یزد
تاریخ : سه شنبه 13 اسفند 1387 - بعدازظهر 08:32

13-اظهارات امام جمعه محمد آباد یزد :حضور پرشور و همراه با شعور و كم نظير مردم دارالعباده و دارالعلم يزد در استقبال از ریاست جمهور
تاریخ : سه شنبه 13 اسفند 1387 - بعدازظهر 08:01

14-جریان سازان وغوغاسالاران در یزد به دنبال چه می گشتند ؟؟
تاریخ : پنجشنبه 15 اسفند 1387 - بعدازظهر 03:28

و موافقین سخنان مهندس اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق نیز همراهی خود را با ایشان طی خبر های زیر نشان دادند :

 1-تبليغات زودهنگام و گسترده ی انتخاباتی در يزد آغاز شد -دومین سفر استانی رییس جمهور(48)
تاریخ : چهارشنبه 30 بهمن 1387 - بعدازظهر 09:08

2- تحلیل روزنامه اعتماد از استقبال يزدي ها از رییس جمهوری! دومین سفر استانی رییس جمهور(106)
تاریخ : شنبه 03 اسفند 1387 - بعدازظهر 09:11

3-پاسخی به مطلب نماینده مردم باید عذرخواهی کند :نمايندگان مردم مانع سوء استفاده از بيت المال و تبليغات انتخاباتی سفرهای دولت شوند--دومین سفر استانی رییس جمهور(99)
تاریخ : شنبه 03 اسفند 1387 - بعدازظهر 12:26

4-توزیع بیانیه جمعی از خانواده شهدا (جمعی از اقشار مختلف مردم یزد و خانواده های شهداء و ایثار گر )در حمایت از اولیا البته خبر ان توسط سایت منتسب به نماینده یزد منتشر شد و بیانیه هم در مراسم افتتاح ستاد انتخاباتی سید محمد خاتمی در یزد توزیع شده بود 
تاریخ : دوشنبه 12 اسفند 1387 - قبل‏ازظهر 06:34

و نماینده مردم محترم یزد و صدوق جناب مهندس اولیاء بعد از استقبال مردم استان از رییس جمهور و سفر هیئت دولت در مورد مطالب منتشر شده از ایشان اینگونه اضهار نظر نمودند :

1-نماينده اصلاح طلب يزد:مردم قطعاً به خاطر شام و ناهار به استقبال احمدي نژاد نيامده بودند -انددومین سفر استانی رییس جمهور(111)
تاریخ : يكشنبه 04 اسفند 1387 - بعدازظهر 12:17

2-مهندس اولیاء در در گفتگو ایلنا : در مجموع، دستاوردهای جلسه هیات وزیران را خوب و از رئیس جمهور و هیات محترم وزیران تشکر می کنم -مطلب و تیتر انتخابی برای آن خبر اشتباه بود و به مدیر سایت پارلمان نیوز نیز تذکر داده شد (البته لازم به یاد اوری است که هیچگونه تغییری تا کنون 2 فروردین 88 در تیتر و متن خبر فوق در پارلمان نیوز داده نشده و لینک ان در ابتدای همین توضیح امده است )
تاریخ : يكشنبه 04 اسفند 1387 - بعدازظهر 09:35

و در نهایت عده ای از مردم یزد از نماینده خود به دلیل اهانت شکایت نمودند :

شکایت یزدی ها از یک نماینده به دلیل اهانت فاحش اين نماينده به مردم فهيم و انقلابى اين استان
تاریخ : يكشنبه 11 اسفند 1387 - بعدازظهر 06:51

و در پاسخ به شکایت عده ای از مردم ،بیانیه 44 نفره به حمایت از سخنان مهندس اولیاء در رسانه ها منتشر شد :

امروز بیانیه ای با امضاء 44نفر در حمایت از سخنان واعتراض مهندس اولیاء نماینده یزد در مورد سفر استانی رئیس جمهور به یزد و همچنین هشدار به مسئولین اجرایی استان(به همراه اسامی 44 نفر از امظاء کنندگان )
تاریخ : سه شنبه 27 اسفند 1387 - بعدازظهر 07:08

و در تازه ترین واکنش استاد شایق یکی از اساتید دانشگاه نامه ای سرگشاده خطاب به امضاء کنندگان بیانیه 44 نفره منتشر نمود :

نامه سرگشاده دکتر محمدرضا شایق خطاب به امضاء کنندگان بیانیه 44 نفره حامیان مهندس اولیاء:صرف نماینده شدن کسی عصاره فضائل ملت نخواهد شد
تاریخ : يكشنبه 02 فروردين 1388 - بعدازظهر 05:07

یزدفردا