یزدفردا "امروز بیانیه ای با امضاء 44نفر در حمایت از  سخنان واعتراض مهندس اولیاء نماینده مردم شریف یزد و صدوق در مورد سفر استانی رئیس جمهور  به یزد  و همچنین هشدار به مسئولین اجرایی استان که نسبت به عواقب اینگونه اعمال بیاندیشند و از حرکات تند بعضی افراد و گروه ها جلوگیری کنند صادر شد.

براساس گزارش سرویس  دریافت خبر یزدفردا "44 نفر امضاء کننده  این بیانیه را 2نفر از استانداران اسبق ،یک فرمانداراسبق ،5 مدیرسابق و 2 رییس دانشگاه اسبق و سابق، 4 نماینده اسبق مجلس ،7 استاد دانشگاه ،2 پزشک،1پژوهشگر،11 دبیر آموزش و پرورش،8 کارمند و 2 دانشجو  تشکیل می دهند .

صادر کنندگان این بیانیه در قسمتی از این بیانیه آورده اند "ما امضاء کنندگان این بیانیه از مسئولین اجرایی استان می خواهیم نسبت به عواقب اینگونه اعمال بیاندیشند و از حرکات تند بعضی افراد و گروه ها جلوگیری کنند. از مقامات محترم قضایی نیز می خواهیم تا تسلیم این غوغاسالاری و پرونده سازی نشده و با شجاعت و شهامت از ایجاد فضای سالم و نقد منصفانه حمایت کنند .

در قسمتی دیگر از این بیانیه آمده است :بعضی از نیروهای سازمان یافته به هجمه ، تخریب ، توهین و تحریف سخنان در سایت ها ، نشریات و جلسات پرداخته و موضوع را به گونه ای مطرح نمودند که گویا نماینده محترم به مردم توهین نموده و حضور آنها را به خاطر نهار و شام دانسته و با تبلیغ این حرف و تحریک بعضی از گروه ها ، آنان را به تهیه طومار و احیاناً شکایت تشویق نموده اند.

به گزارش یزدفردا متن کامل  این بیانیه با نام امضاء کنندگان که در اختیار یزدفردا قرار گرفته به شرح زیر می باشد :

بسمه تعالی
جایگاه مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی و از منظر بنیانگذار نظام، حضرت امام خمینی (ره) جایگاهی بس رفیع و والاست. جملاتی مانند " مجلس در رأس امور است " یا " نمایندگان عصاره فضائل ملت هستند " یادگارهای جاوید امام راحل است.

مجلس هم وظیفه تدوین و تصویب قوانین را دارد و هم حق و وظیفه نظارت بر حسن اجرای آن را. نماینده با طی مراحل قانونی حق تحقیق و تفحص از عملکرد دستگاه ها و اجزاء مختلف نظام و نقد سیاست های مختلف اجرایی را داشته و در مقابل هر انحراف و نقصی از طرف مردم انجام وظیفه نموده و قانونمند اقدام خواهد نمود.
شاهدیم که در دولت نهم به انحاء مختلف در جهت تضعیف مجلس و عدم ایفاء حقوق و وظایف نمایندگان گام هایی برداشته می شود که حتی اعتراض نمایندگان اصولگرا و مستقل را در پی داشته است و اخیراً شاهد پاسخ ریاست محترم مجلس به نامه رئیس محترم جمهور بودیم که در آن تأکید دارد که « آقای رئیس جمهور به خوبی می داند که کار ملک بر قانونگذاری راست شود و به دلایل پیش گفته – آنچه در نامه آمده است – نامه شما اقدامی ندارد ».

با ایجاد این فضا ، در استان یزد می بینیم که هجمه و غوغایی پس از اعتراض نماینده مردم محترم یزد و صدوق به نحوه مدیریت استقبال از رئیس جمهور محترم ایجاد می گردد.

متاسفانه در نظام جمهوری اسلامی بعضی نکاتی که از طرف رهبران دینی و ائمه اطهار از آن نهی شده و به نحوی مورد مذمت قرار گرفته ، امروزه بعنوان معروف ترویج ، تشویق و تأکید می گردد . نحوه برخورد امام علی(ع) در رابطه با مردمان شهر انبار که بر اساس سنت گذشته ، اطراف و پیشاپیش حضرت ، پیاده حرکت می کردند را در حکمت 37 نهج البلاغه می خوانیم که آن حضرت ، آنان را از مشقتی که در دنیا و خسرانی که در آخرت با این حرکت نصیبشان می شود باز می دارند.


در سفر اول ریاست محترم جمهوری به یزد ، آقای عاصی استاندار محترم وقت بر اساس سنت قبلی در سفر روسای جمهور سایق عمل نموده و بدون انجام تبلیغات گسترده و تعطیلی مدارس و ادارات تنها زمان سفر و مکان و ساعت سخنرانی را به اطلاع مردم رساندند و به دلایلی از جمله انتخاب نامناسب محل ، جمعیت کمتری برای استقبال و استماع سخنان حضور داشتند.

 اما در سفر دوم شاهد ریخت و پاش ها و هزینه های بالای تبلیغاتی در سطح شهرستانهای استان، اعزام اتوبوس به شهرستانها و بعضی مدارس و اماکن و بهره گیری از وسایل نقلیه دیگر ، تعطیلی غیر رسمی مدارس و ادارات و دانشگاه ها و نیز تدارک ناهار و شام در حجم بالا بودیم.

 علاوه بر آن برنامه ریزی نامناسب و سرگردانی چند ساعته مردم و شروع مراسم همزمان با اذان ظهر و وقت نماز مزید بر علت شد. این نوع حرکت مورد اعتراض متدینین ، روشنفکران و صاحبان اندیشه و خرد گردید و نماینده آگاه و شجاع مردم در مجلس شورای اسلامی حسب وظیفه قانونی موضوع را تذکر داد. متاسفانه به جای پاسخ صحیح به این اعتراض ها و ارائه شفاف هزینه های پیدا و پنهان ( هزینه اعزام و مأموریت نیروها و تبلیغات رسانه ملی و تدارکات و ...) و مقایسه آن با سایر سفر ها و طرح دلایل اینگونه اقدامات عجیب و غریب ، بعضی از نیروهای سازمان یافته به هجمه ، تخریب ، توهین و تحریف سخنان در سایت ها ، نشریات و جلسات پرداخته و موضوع را به گونه ای مطرح نمودند که گویا نماینده محترم به مردم توهین نموده و حضور آنها را به خاطر نهار و شام دانسته و با تبلیغ این حرف و تحریک بعضی از گروه ها ، آنان را به تهیه طومار و احیاناً شکایت تشویق نموده اند.

ما امضاء کنندگان این بیانیه از مسئولین اجرایی استان می خواهیم نسبت به عواقب اینگونه اعمال بیاندیشند و از حرکات تند بعضی افراد و گروه ها جلوگیری کنند. از مقامات محترم قضایی نیز می خواهیم تا تسلیم این غوغاسالاری و پرونده سازی نشده و با شجاعت و شهامت از ایجاد فضای سالم و نقد منصفانه حمایت کنند و نگذارند به جایگاه مجلس و نماینده آن خدشه بیشتری وارد گردد.

والسلام علی من تبع الهدی 
 

1.      مهندس غلامعلی سفید : استاندار اسبق
2.      سید حمید کلانتری : استاندار اسبق
3.      مسعود شریعتی بافقی : فرماندار اسبق
4.      مهندس سید محمد رضا سید حسینی : مدیر کل سابق
5.      فاطمه عباسقلی زاده : مدیر کل سابق
6.      دکتر سید محمد میر غنی زاده : مدیر سابق
7.      دکتر سید محمد کاظمینی : مدیر اسبق
8.      دکتر مصطفی قاسمی : مدیر  سابق
9.      دکتر محمد علی وحدت زاد: رئیس اسبق دانشگاه
10.  دکتر سید نظام الدین مکیان : رئیس سابق دانشگاه یزد
11.  حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضوی یزدی : نماینده اسبق
12.  مهندس سید اسماعیل داودی شمسی : نماینده اسبق
13.  دکتر سید سراج الدین وحیدی : نماینده اسبق
14.  دکتر علیرضا فرزاد : نماینده اسبق
15.  مهندس محمد رضا عطایی یزدی : مدرس دانشگاه 
16.  مهندس حمید رضا شرافت : مدرس دانشگاه
17.  دکتر سید عباس یزدانفر : استاد دانشگاه
18.  دکتر نصرت الله امانیان : استاد دانشگاه
19.  مهندس مسعود زینی : مدرس دانشگاه
20.  دکتر محمد فروغی : استاد دانشگاه
21.  دکتر مهدی فلاح : استاد دانشگاه
22.  دکتر سید علی محمد سادات اخوی: پزشک
23.  دکتر محمد حسین توحیدی فر: پزشک
24.  سید علی مدرسی : پژوهشگر
25.  سید علیرضا بخشایش : دبیر
26.  محمد حسین مهرنهاد : دبیر 
27.  سید حسین کلانتری : دبیر
28.  محمود هادی نسب : دبیر
29.  محمد حسن جلادت : دبیر
30.  محمد مهدی وحدت : دبیر
31.  سید محمد وصالی : دبیر 
32.  غلامرضا طاهر نژاد: دبیر 
33.  علیرضا صلواتی : دبیر
34.  شهین قاسمی : دبیر 
35.  مهدی کلانتری : دبیر
36.  مهندس فضل الله ساجدی : کارمند
37.  مهندس امین رضا روان : کارمند
38.  مهندس حسین شمس : کارمند 
39.  محمد جواد نعمتی : کارمند 
40.  عباس حیدری : کارمند
41.  رضا سالیانی : کارمند 
42.  هادی مقیمی : کارمند
43.  محمد شيبا ني : دانشجو
44.  فریبا خاکباز : دانشجو 

یزدفردا

 

 

 

 

یزدفردا گفتنی است : همزمان با سفر رییس جمهور به استان یزد مهندس اولیاء نماینده مردم شریف یزد و صدوق روز قبل از سفر  طی مصاحبه ای با سایت پارلمان نیوز متعلق به فراکسیون اقلیت مجلس که ایشان نیز  عضو این فراکسیون می باشند مصاحبه زیر را انجام دادند :

1-لینک خبر در یزدفردا :اولیاء در گفتگو با پارلمان‌نیوز:در شان دولت نیست با وعده شام و ناهار، مردم را به استقبال از احمدی نژاد فرا بخوانند-دومین سفر استانی رییس جمهور(18)
تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1387 - بعدازظهر 07:19

2-تیتر و لینک خبر در پارلمان نیوز متعلق به فراکسیون اقلیت مجلس که علی رغم اعلام مهندس اولیاء مینی بر تذکر در تاریخ 4 اسفند ماه هنوزدر تاریخ 2 فروردین 87  هم اصلاح نشده است :در شان دولت نیست با وعده شام و ناهار، مردم را به استقبال از احمدی نژاد فرا بخوانند

 در پی انتشار خبر فوق در پارلمان نیوز و اکثر رسانه های گروهی عدهای این سخنان را توهین به مردم یزد دانسته و به طرق مختلف واکنش نشان دادند که در خبر های زیر به تعدادی از این واکنش ها اشاره شده است :

1- در پاسخ به صحبت هاي نماينده مردم شريف يزد و صدوق :«جناب آقاي اوليا، در شان يك نماينده مجلس نيست كه به فهم و شعور مردم و موكلين خود توهين نمايد»دومین سفر استانی رییس جمهور(19)
تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1387 - بعدازظهر 08:00

12-بی مهری به مردم یزد
تاریخ : سه شنبه 13 اسفند 1387 - بعدازظهر 08:32

13-اظهارات امام جمعه محمد آباد یزد :حضور پرشور و همراه با شعور و كم نظير مردم دارالعباده و دارالعلم يزد در استقبال از ریاست جمهور
تاریخ : سه شنبه 13 اسفند 1387 - بعدازظهر 08:01

14-جریان سازان وغوغاسالاران در یزد به دنبال چه می گشتند ؟؟
تاریخ : پنجشنبه 15 اسفند 1387 - بعدازظهر 03:28

و موافقین سخنان مهندس اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق نیز همراهی خود را با ایشان طی خبر های زیر نشان دادند :

 1-تبليغات زودهنگام و گسترده ی انتخاباتی در يزد آغاز شد -دومین سفر استانی رییس جمهور(48)
تاریخ : چهارشنبه 30 بهمن 1387 - بعدازظهر 09:08

2- تحلیل روزنامه اعتماد از استقبال يزدي ها از رییس جمهوری! دومین سفر استانی رییس جمهور(106)
تاریخ : شنبه 03 اسفند 1387 - بعدازظهر 09:11

3-پاسخی به مطلب نماینده مردم باید عذرخواهی کند :نمايندگان مردم مانع سوء استفاده از بيت المال و تبليغات انتخاباتی سفرهای دولت شوند--دومین سفر استانی رییس جمهور(99)
تاریخ : شنبه 03 اسفند 1387 - بعدازظهر 12:26

4-توزیع بیانیه جمعی از خانواده شهدا (جمعی از اقشار مختلف مردم یزد و خانواده های شهداء و ایثار گر )در حمایت از اولیا البته خبر ان توسط سایت منتسب به نماینده یزد منتشر شد و بیانیه هم در مراسم افتتاح ستاد انتخاباتی سید محمد خاتمی در یزد توزیع شده بود 
تاریخ : دوشنبه 12 اسفند 1387 - قبل‏ازظهر 06:34

و نماینده مردم محترم یزد و صدوق جناب مهندس اولیاء بعد از استقبال مردم استان از رییس جمهور و سفر هیئت دولت در مورد مطالب منتشر شده از ایشان اینگونه اضهار نظر نمودند :

1-نماينده اصلاح طلب يزد:مردم قطعاً به خاطر شام و ناهار به استقبال احمدي نژاد نيامده بودند -انددومین سفر استانی رییس جمهور(111)
تاریخ : يكشنبه 04 اسفند 1387 - بعدازظهر 12:17

2-مهندس اولیاء در در گفتگو ایلنا : در مجموع، دستاوردهای جلسه هیات وزیران را خوب و از رئیس جمهور و هیات محترم وزیران تشکر می کنم -مطلب و تیتر انتخابی برای آن خبر اشتباه بود و به مدیر سایت پارلمان نیوز نیز تذکر داده شد (البته لازم به یاد اوری است که هیچگونه تغییری تا کنون 2 فروردین 88 در تیتر و متن خبر فوق در پارلمان نیوز داده نشده و لینک ان در ابتدای همین توضیح امده است )
تاریخ : يكشنبه 04 اسفند 1387 - بعدازظهر 09:35

و در نهایت عده ای از مردم یزد از نماینده خود به دلیل اهانت شکایت نمودند :

شکایت یزدی ها از یک نماینده به دلیل اهانت فاحش اين نماينده به مردم فهيم و انقلابى اين استان
تاریخ : يكشنبه 11 اسفند 1387 - بعدازظهر 06:51

و در پاسخ به شکایت عده ای از مردم ،بیانیه 44 نفره به حمایت از سخنان مهندس اولیاء در رسانه ها منتشر شد :

امروز بیانیه ای با امضاء 44نفر در حمایت از سخنان واعتراض مهندس اولیاء نماینده یزد در مورد سفر استانی رئیس جمهور به یزد و همچنین هشدار به مسئولین اجرایی استان(به همراه اسامی 44 نفر از امظاء کنندگان )
تاریخ : سه شنبه 27 اسفند 1387 - بعدازظهر 07:08

و در تازه ترین واکنش استاد شایق یکی از اساتید دانشگاه نامه ای سرگشاده خطاب به امضاء کنندگان بیانیه 44 نفره منتشر نمود :

نامه سرگشاده دکتر محمدرضا شایق خطاب به امضاء کنندگان بیانیه 44 نفره حامیان مهندس اولیاء:صرف نماینده شدن کسی عصاره فضائل ملت نخواهد شد
تاریخ : يكشنبه 02 فروردين 1388 - بعدازظهر 05:07

یزدفردا

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا