یزدفردا :یزدفردا "در پی انتشار بیانیه 44 نفره به حمایت از سخنان و اعتراضات مهندس اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق در یزدفردا ، دکتر شایق با صدور نامه ای سرگشاده خطاب به امضاء کنندگان بیانیه مذکور  که در یزدفردا منتشر شد مورادی را متذکر شد که مهندس فضل الله ساجدی یکی از امضاء کنندگان بیانیه فوق طی نامه ای سرگشاده خطاب به دکتر محمد رضا شایق که در اختیار یزدفردا قرار گرفته است نکاتی را در پاسخ ایشان یادآور شده است .

به گزارش سرویس دریافت خبر یزد فردا متن کامل نامه مهندس فضل الله ساجدی یکی از امضاء کنندگان بیانیه 44 نفره حمایت از مهندس اولیاء بدین شرح است : 

بسم الله الرحمن الرحیم
به دنبال انتشار بیانیه جمعی در حمایت ازآقای اولیاء نماینده محترم مردم یزد و صدوق در مجلس ،آقای شایق نامه سرگشاده ای خطاب به نویسندگان بیانیه منتشر نمودند.به عنوان یکی از امضاء کنندگان بیانیه نکاتی را در پاسخ ایشان یادآور میشوم:
1- در بيانيه ، به حكمت 37 (در بعضي نسخ 36) نهج البلاغه اشاره شده است ،آقای شایق نويسندگان بيانيه رادرمعرض اتهام تحريف روايت قرار داده اند. بنده چندين ترجمه نهج البلاغه از جمله ترجمه هاي فيض الاسلام – استاد دشتي - حجة الاسلام انصاريان- استاددكتر شهيدي ونيز پايگاههاي اينترنتي معتبردراين زمينه ازجمله" سايت مركز مطالعات وپژوهش هاي فرهنگي حوزه علميه" و"سايت بنياد نهج البلاغه" و.. را مشاهده نمودم ، ترجمه همه آنها بالاتفاق مطابق ترجمه اي كه در بيانيه آمده است مي باشد.به عنوان نمونه ترجمه مرحوم استاد دكتر شهيدي اينچنين است:
" وچون دهقانان انبار هنگام رفتن امام (ع) به شام او را ديدند براي وي پياده شدند وپيشاپيش وي دويدند"
جمله اي كه مورد اشاره وطعن آقاي شایق قرار گرفته عبارت "فترجلوا له واشتدوا بين يديه" مي باشدكه چنانكه گفتم در همه منابع به معني "پياده شدن از مركبها ودويدن" آمده است ، در نهج البلاغه دکتر صبحی الصالح که به زبان عربي است نيز ذيل اين جمله معني " فنزلوعن خيولهم" آمده است كه باز به معني پياده شدن از مركبها است حتي معني لغت "ترجل" در لغتنامه معتبر ومعروف المنجد عبارت "نزل عن ركوبته فمشي" آمده است. به زعم آقاي شایق گردآورندگان ومترجمان واساتيد نهج البلاغه همه متهم به تحريف روايت مي باشند. خوب است جناب ايشان از آنها بخواهند تا كتب خود را تصحيح نمايند وآن را مطابق ترجمه ايشان نمايند ونيز ترجمه خود را براي متخصصین كلام عرب ارسال نمايندتادرفرهنگهاي لغت عربي نيز اين خطااصلاح شود!
2- آقاي شایق انتقاد نويسندگان بيانيه از عملكرد مقامات دولتي و حمايت آنها از نماينده محترم يزد رابه مثابه مخالفت و عدم رضايت امام زمان (عج) تلقي نموده اند.بايد ازايشان پرسید كه در اين صورت تكليف خيل منتقدين وناراضيان از بعضي از اعمال و سخنان مسئولين دولت نهم كه در بين همه اقشار از مراجع معظم تقليد وروحانيون معظم و شخصيتهاي نظام تا نمايندگان محترم مجلس حتي بسياري از اصولگرايان و دوستان ووزيران وهمكاران سابق اين دولت وجود دارند چه مي شود؟ به زعم آقاي شایق بايد همه اين افراد رامخالف امام زمان بدانيم . البته ظاهراً آقاي شایق از اينكه همه منتقدين را در خط دشمن بدانند ابايي ندارند وحتي پا را از اين فراتر گذاشته تكليف امام زمان (عج) را نيز مشخص كرده اند. به زعم ايشان امام زمان (عج) نيز لاجرم حق هيچگونه انتقاد يا نارضايتي از دولت نهم را ندارند وگرنه (نعوذبالله) هم نوا وهم جهت با دشمن خواهند بود!!
استدلال ( در واقع سفسطه) آقاي شایق از پايه سست وويران است: به عنوان مثال مي دانيم بني عباس با بني اميه مخالف و معارض بودند وبا آنها جنگيدندوآنها را از حكومت ساقط كردند، امامان معصوم (ع)هم همواره با بني اميه مخالفت مي كردند. آيا مي توان گفت كه امامان معصوم (ع) (نعوذبالله) درجهت همنوايي با بني عباس حركت كردند؟!! يك مثال امروزي اش مخالفت آمريكا با صدام حسين وطالبان وساقط كردن حكومت هاي آنهاست . آيا به نظر ايشان همه مخالفين صدام وطالبان رابايد هم جهت با آمريكا بدانيم؟!!
3- آقاي شایق بالحني از موضع بالا به نماينده محترم يزد تذكر داده اند كه چرا در مقابل دولت نهم موضع انتقادي دارند. شايد ايشان فراموش كرده اند كه در جريان انتخابات مجلس هشتم (كه آقاي شایق رياست ستاد انتخابات رقيب آقاي اولياء را به عهده داشتند)، آقاي اولياء به طور شفاف و روشن مواضع انتقادي خود نسبت به عملكرد دولت نهم را بيان نمودند ومردم هم به اين مواضع راي دادند.چگونه آقاي شایق انتظار دارند نماينده مردم نظر موكلان خود را رها كرده و به حرف ايشان گوش بدهند؟نظر آقاي شایق محترم است اما ايشان بنا بر كدام پشتوانه از طرف مردم حرف مي زنند و گمان كرده اند كه حرف ايشان حرف مردم است؟!
4- در مورد حمايت رهبر معظم كه آقاي شایق از آن چماق ساخته اند تابر سر منتقدين ونماينده مردم بكوبند، ايشان را به سخنان رهبر معظم كه اخيراً در مشهد ايراد نمودند وبه ويژه اين جمله از آن توجه مي دهم:
" گاهي كه از دولت دفاع و حمايت مي كنم برخي معنايي نا صحيح براي اين مسئله جعل مي كنند در حاليكه من بر اساس وظيفه هميشه از دولتها وخدمتگزاران كشور حمايت كرده ام"
بيانات رهبر معظم در جمع اعضاي هيئت دولت جناب آقاي خاتمي در تاريخ 10/5/84 شاهدي ديگر بر حمايت هميشگي و كلي ايشان از دولتها است.رهبر معظم انقلاب از شخصيتها و اركان ديگر نظام نيز در جاي خود حمايت نموده اند، آيا آقاي شایق منتقدين آنها را نيز در رده مخالفين رهبري و امام زمان مي دانند؟!!
5- در پايان از آقاي شایق می پرسم آيا همچنانكه به نماينده مردم تذكر مي دهند به ديگران هم اجازه مي دهند گاهي به ايشان و دوستان و همفكرانشان تذكر دهند؟چگونه است وقتي نماینده مردم يك تذكر ساده به استانداري يزد دادند بايد متحمل اين همه هياهو وجنجال و شكايت و توهين شوند؟
اگر اجازه داشته باشم به آقاي شایق تذكر دهم از ايشان مي خواهم حال كه به عنوان استاد، تفسير قرآن مي گويند، گاهي هم در معاني آيات آن تدبر و تعقل نمايند و به عنوان نمونه به مواعظ و نصيحتهاي لقمان حكيم خطاب به فرزندش كه در سوره مباركه لقمان آمده است توجه نمايند. والسلام علي من التبع ا لهدي

یزدفردا

 

 

 گفتنی است : همزمان با سفر رییس جمهور به استان یزد مهندس اولیاء نماینده مردم شریف یزد و صدوق روز قبل از سفر  طی مصاحبه ای با سایت پارلمان نیوز متعلق به فراکسیون اقلیت مجلس که ایشان نیز  عضو این فراکسیون می باشند مصاحبه زیر را انجام دادند :

1-لینک خبر در یزدفردا :اولیاء در گفتگو با پارلمان‌نیوز:در شان دولت نیست با وعده شام و ناهار، مردم را به استقبال از احمدی نژاد فرا بخوانند-دومین سفر استانی رییس جمهور(18)
تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1387 - بعدازظهر 07:19

2-تیتر و لینک خبر در پارلمان نیوز متعلق به فراکسیون اقلیت مجلس که علی رغم اعلام مهندس اولیاء مینی بر تذکر در تاریخ 4 اسفند ماه هنوزدر تاریخ 2 فروردین 87  هم اصلاح نشده است :در شان دولت نیست با وعده شام و ناهار، مردم را به استقبال از احمدی نژاد فرا بخوانند

 در پی انتشار خبر فوق در پارلمان نیوز و اکثر رسانه های گروهی عدهای این سخنان را توهین به مردم یزد دانسته و به طرق مختلف واکنش نشان دادند که در خبر های زیر به تعدادی از این واکنش ها اشاره شده است :

1- در پاسخ به صحبت هاي نماينده مردم شريف يزد و صدوق :«جناب آقاي اوليا، در شان يك نماينده مجلس نيست كه به فهم و شعور مردم و موكلين خود توهين نمايد»دومین سفر استانی رییس جمهور(19)
تاریخ : سه شنبه 29 بهمن 1387 - بعدازظهر 08:00

12-بی مهری به مردم یزد
تاریخ : سه شنبه 13 اسفند 1387 - بعدازظهر 08:32

13-اظهارات امام جمعه محمد آباد یزد :حضور پرشور و همراه با شعور و كم نظير مردم دارالعباده و دارالعلم يزد در استقبال از ریاست جمهور
تاریخ : سه شنبه 13 اسفند 1387 - بعدازظهر 08:01

14-جریان سازان وغوغاسالاران در یزد به دنبال چه می گشتند ؟؟
تاریخ : پنجشنبه 15 اسفند 1387 - بعدازظهر 03:28

و موافقین سخنان مهندس اولیاء نماینده مردم یزد و صدوق نیز همراهی خود را با ایشان طی خبر های زیر نشان دادند :

 1-تبليغات زودهنگام و گسترده ی انتخاباتی در يزد آغاز شد -دومین سفر استانی رییس جمهور(48)
تاریخ : چهارشنبه 30 بهمن 1387 - بعدازظهر 09:08

2- تحلیل روزنامه اعتماد از استقبال يزدي ها از رییس جمهوری! دومین سفر استانی رییس جمهور(106)
تاریخ : شنبه 03 اسفند 1387 - بعدازظهر 09:11

3-پاسخی به مطلب نماینده مردم باید عذرخواهی کند :نمايندگان مردم مانع سوء استفاده از بيت المال و تبليغات انتخاباتی سفرهای دولت شوند--دومین سفر استانی رییس جمهور(99)
تاریخ : شنبه 03 اسفند 1387 - بعدازظهر 12:26

4-توزیع بیانیه جمعی از خانواده شهدا (جمعی از اقشار مختلف مردم یزد و خانواده های شهداء و ایثار گر )در حمایت از اولیا البته خبر ان توسط سایت منتسب به نماینده یزد منتشر شد و بیانیه هم در مراسم افتتاح ستاد انتخاباتی سید محمد خاتمی در یزد توزیع شده بود 
تاریخ : دوشنبه 12 اسفند 1387 - قبل‏ازظهر 06:34

و نماینده مردم محترم یزد و صدوق جناب مهندس اولیاء بعد از استقبال مردم استان از رییس جمهور و سفر هیئت دولت در مورد مطالب منتشر شده از ایشان اینگونه اضهار نظر نمودند :

1-نماينده اصلاح طلب يزد:مردم قطعاً به خاطر شام و ناهار به استقبال احمدي نژاد نيامده بودند -انددومین سفر استانی رییس جمهور(111)
تاریخ : يكشنبه 04 اسفند 1387 - بعدازظهر 12:17

2-مهندس اولیاء در در گفتگو ایلنا : در مجموع، دستاوردهای جلسه هیات وزیران را خوب و از رئیس جمهور و هیات محترم وزیران تشکر می کنم -مطلب و تیتر انتخابی برای آن خبر اشتباه بود و به مدیر سایت پارلمان نیوز نیز تذکر داده شد (البته لازم به یاد اوری است که هیچگونه تغییری تا کنون 2 فروردین 88 در تیتر و متن خبر فوق در پارلمان نیوز داده نشده و لینک ان در ابتدای همین توضیح امده است )
تاریخ : يكشنبه 04 اسفند 1387 - بعدازظهر 09:35

و در نهایت عده ای از مردم یزد از نماینده خود به دلیل اهانت شکایت نمودند :

شکایت یزدی ها از یک نماینده به دلیل اهانت فاحش اين نماينده به مردم فهيم و انقلابى اين استان
تاریخ : يكشنبه 11 اسفند 1387 - بعدازظهر 06:51

و در پاسخ به شکایت عده ای از مردم ،بیانیه 44 نفره به حمایت از سخنان مهندس اولیاء در رسانه ها منتشر شد :

امروز بیانیه ای با امضاء 44نفر در حمایت از سخنان واعتراض مهندس اولیاء نماینده یزد در مورد سفر استانی رئیس جمهور به یزد و همچنین هشدار به مسئولین اجرایی استان(به همراه اسامی 44 نفر از امظاء کنندگان )
تاریخ : سه شنبه 27 اسفند 1387 - بعدازظهر 07:08

و در تازه ترین واکنش استاد شایق یکی از اساتید دانشگاه نامه ای سرگشاده خطاب به امضاء کنندگان بیانیه 44 نفره منتشر نمود :

نامه سرگشاده دکتر محمدرضا شایق خطاب به امضاء کنندگان بیانیه 44 نفره حامیان مهندس اولیاء:صرف نماینده شدن کسی عصاره فضائل ملت نخواهد شد
تاریخ : يكشنبه 02 فروردين 1388 - بعدازظهر 05:07یزدفردا

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا