حکومت 16 ساله آرسن ونگر در آرسنال در حال سرنگونی احتمال انتخاب گوآرديولا به جاي ونگر قوت گرفت یزدفردا ورزشی:شکست دو بر صفر شنبه شب آرسنال مقابل ساندرلند در جام حذفي انگليس حکومت 16 ساله آرسن ونگر در اين تيم را به مخاطره انداخته و شايعاتي در مورد احتمال ورود پپ گوآرديول به عنوان جانشين او را قوت بخشيده است. به گزارش دیلی میل، برخی منابع آگاه در باشگاه آرسنال می گویند با توجه به اینکه تیم در آستانه دومین فصل

  •  اخبار ورزشی یزدفردا

 خبر های مرتبط :

 

ناکام خود و هفتمین سال بدون قهرمانی قرار دارد، مذاکراتی برای انتقال ونگر به بخش مدیریتی باشگاه در حال انجام است. شکست چهار بر صفر هفته گذشته آرسنال مقابل میلان، حذف آنها از لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کرد و زنگ های هشدار را برای مدیران باشگاه که نگران از دست دادن مسابقات سال آینده هم هستند، به صدا درآورد. آرسنال از زمانی که  استن کرونکه عمده سهام این باشگاه را خرید، تلاش کرده است محبوبیت جهانی خود را افزایش دهد و از این طریق بر درآمد خود بیفزاید.موفقیت تیم نقش مهمی در این امر دارد. کاری که ظاهرا ونگر از عهده آن بر نمی آید. آرسنال همچنین به خوبی می داند که با توجه به نامشخص بودن وضعیت قرارداد گوآردیولا در بارسلونا، فرصت زیادی برای به خدمت گرفتن وی ندارد. این مربی 41 ساله تا پایان فصل با بارسلونا قرارداد دارد و با وجود درخواست های بسیار از سوی سران باشگاه هنوز قرارداد جدیدی با آنها امضا نکرده است. وی شنبه شب در پاسخ به پرسش هایی در مورد تمدید قراردادش گفت: من نمی دانم که توانایی لازم برای ماندن در چنین تیم بزرگی را دارم یا خیر. هر زمان که به اطمینان رسیدم به مسوولان باشگاه اطلاع می دهم. ما چهار سال با هم بوده ایم و برای ماندن باید کاملا به همه جوانب فکر کنم. سرمربی بارسلونا گفته است: بهتر است زمان بیشتری برای فکر کردن داشته باشم. باید حداقل با خودم رو راست باشم.

درباره تمديد قراردادم با بارسلونا تصميم نگرفتم

گوآرديولا سرمربي بارسلونا مي گويدهنوز در مورد تمديد قراردادش با قهرمان اروپا که آخر فصل پايان مي يابد، تصميم نگرفته است.



 گوآردیولا پیش از دیدار خانگی تیمش با والنسیا در لالیگا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت :   اگر باشگاه نیاز به پاسخ صریح داشته باشد من باید تصمیم خود را بگیرم چرا که مهمتر از همه خود باشگاه است . ولی آنها هنوز هیچ ضرب الاجلی برای من تعیین نکرده اند.

 گوآردیولا که از سال 2008 سکان هدایت بارسلونا را به دست گرفته است در فوریه 2011 قرار داد یکساله ای با باشگاه تا پایان فصل رقابت جاری امضا کرده است .

 با وجود یک فاصله 10 امتیازی با رئال صدرنشین تا پیش از انجام دیدارهای هفته جاری ، این غول کاتالان تصمیم دارد در مسیر دفاع از عنوان قهرمانی خود در لیگ اسپانیا باقی بماند و در جام حذفی نیز در آخر ماه مه در فینال به مصاف آتلتیک بیلبائو خواهد رفت.

 گوآردیولا از زمان ورود به ورزشگاه نیوکمپ به عنوان سرمربی بارسا 13 افتخار مهم از جمله سه دوره قهرمانی لالیگا و دو دوره قهرمانی اروپا را نصیب این تیم کرد.

 بارسا روز شنبه اعلام کرد ژاوی و سرخیو بوسکتس دو هافبک و آدریانو بازیکن گوش چپ این تیم پس از رهایی از بند مصدومیت همگی به سر تمرینات تیم بازگشته اند.

 

 

 


گوارديولا:

هيچ تيمي برايم به اندازه بارسا خوب نيست

مربي بارسلونا در کنفرانسي خبري درمورد اوضاع مبهمي که برسر تمديد قراردادش به وجود آمده صحبت کرد.



   پپ گواردیولا مربی جوان بارسلونا در کنفرانس خبری تیمش قبل از بازی با والنسیا شرکت کرد و به بررسی شرایط کنونی تیمش پرداخت.گواردیولا دراین کنفرانس خبری به تمام مسائل پرداخت و هیچ سوالی را بی پاسخ نگذاشت . او با جدیت تمام درمورد تمدید قراردادش اعلام کرد که هنوز درمورد آینده اش با بارسا تصمیم نگرفته است.

گواردیولا گفت:« ترجیح می دهم اندکی دیرتر تصمیم بگیرم. بیست بار این را گفته ام. می توانم پنج ساله تمدید کنم و همه چیز باثبات تر خواهد بود. این یک موضوع شخصی است و هیچ ربطی به ارگان باشگاه ندارد.من بارها گفته ام که هیچ جایی بهتر از بارسا برایم نیست. باید این راحس کنم. اگر مطمئن نباشم که قدرت کافی برای هدایت تیم را دارم، نمی توانم در تیمی تا این حد متوقع کار کنم. هربار هم که این را از من بپرسید، پاسخم همین است. نمی توانم پاسخ این سوال را بدهم چون هنوز تصمیم نگرفته ام. سران باشگاه تاریخی را مشخص کرده اند و تا آن زمان صحبت می کنیم و درمورد موضوعی که باید، تصمیم خواهیم گرفت.  ولی من درمورد چیزهایی که باید نگران باشم، نگرانم: رقابتهای لالیگا و بازی های تیم. چهار سال است که با هم هستیم و روی هر تصمیم باید خیلی فکر کرد. نمی خواهم به شیوه بدی از باشگاه سوءاستفاده کنم یا کاری را بکنم که احساسم با من همراهی نکند. ترجیح می دهم زمان بیشتری داشته باشم. اگر به من احترام بگذارند که بهتر و درغیراین صورت هم که بدشانسی است. نمی توانم سر خودم را کلاه بگذارم.هنوز دراین باره تصمیم نگرفته ام. زمانی که تصمیمم را بگیرم به سران باشگاه اعلام خواهم کرد. من روز به روز پیش می روم تا اینکه دلیلی پیدا کنم که برای ماندن به من انگیزه دهد.»

 گواردیولا ادامه داد:« مدتی است که در برنامه ریزی های باشگاه برای فصل بعد ( با وجودی که قراردادم را هنوز تمدید نکرده ام) همکاری می کنم.»

گواردیولا در پاسخ به سوال مجددی درمورد تمدید قراردادش گفت:« سران باشگاه کاملا این حق را دارند که تاریخ مشخصی را برای اطلاع از تصمیم من اعلام کنند.آنها می دانند که من باید کاملا متقاعد شوم. اگر آنها همین الان به پاسخ نیاز داشته باشند، من باید این کار را بکنم چون بارسلونا مهمترین چیز است.آن چیزی که من باید حس کنم ،به همین سادگی است.ولی سران باشگاه هنوز تاریخ مشخصی برای اطلاع از تصمیم من اعلام نکرده اند»

مربی تیم کاتالان درادامه اعلام کرد که بارسا دست از تلاش در کورس قهرمانی برنداشته:«اگر در فصول قبل نتایج خوبی گرفته ایم، به این خاطر است که می دانیم که چطور باید در تمام تورنمنتها به رقابت بپردازیم.همیشه همین طور بوده.من دلیلی نمی بینم که نتوانیم در سه ماه باقی مانده رقابت را ادامه دهیم. بارسلونا جامهای دوگانه فراوانی را به دست آورده ولی هیچ چیزی آسان نیست. برد در بازی بعدی مهمترین نکته است.فاصله ما تا صدر جدول به اندازه کافی زیاد است و این انگیزه کافی برای برد ما در بازی با والنسیا خواهد بود. با فاصله ده امتیازی، نمی توان به فینال فکر کرد؛بلکه فعلا باید به برد در بازی بعدی اندیشید. برای فکر کردن به فرضیات بلند مدت، فاصله بیش از حد زیاد است. فعلا فقط باید به بازی بعدی فکر کرد وبس. کار ما در رقابتهای لالیگا خیلی سخت است ولی نباید به چیز دیگری به جز بازی با والنسیا فکر کرد.»

گواردیولا درمورد بازی با والنسیا گفت:« والنسیا همیشه خیلی خوب حمله می کند.درمورد حضور چابی در زمین مسابقه باید بگویم که او الان با تیم تمرین می کند باید ببینیم که فردا شرایط او چطور است تا درموردش تصمیم گیری کنیم. درمورد پیکه و غیبت او در دیدار لیگ قهرمانان اروپا هم باید بگویم که من 18 بازیکن را به آلمان بردم و جرارد روی سکوها بود. همین و بس.»

گواردیولا درمورد برگزاری مراسم غذای رسمی بارسلونا که باغیبت او همراه بود، به شوخی گفت:« من نرفتم، چون گرسنه نبودم. راستش نیازی نیست که برای اثبات دوستی مان مراسم ناهار و شام ترتیب داده شود. بازیکنان دور هم غذا خوردند، چون دلشان می خواست که با هم باشند و این کار را انجام دادند. همیشه بهتر این است که بازیکنان تنها باشند و مربی مزاحمشان نشود.»

مسی دربازی با والنسیا دویستمین بازی اش در لالیگا را انجام خواهد داد.گواردیولا درادامه صحبتهایش به تمجید از مسی پرداخت و گفت:« مسی کیفیتش را نشان می دهد. او با توجه به سن و سالی که دارد دویستمین بازی اش در لالیگا را برگزار خواهد کرد. آمار و ارقام به تنهایی صحبت می کنند.مسی رقابتی ترین بازیکنی است که می شناسم.او یک الگوی خوب برای تمام ماست.»

گواردیولا درمورد درگیری برسر پیراهن مسی در رختکن بایرلورکوزن ایجاد شد گفت:« گهگداری پیش می آید که از ما پیراهن مسی را می خواهند. درمورد تصمیم  فولر برای فروش پیراهن مسی و اهدای وجه آن برای خیریه باید بگویم که نه برای اوست و نه برای من . سران باشگاه شان چنین تصمیمی گرفته اند.»

 مربی جوان بارسا درمورد افزایش استفاده از تکنولوژی در دنیای فوتبال گفت:« برخی نکات قطعا کمک خواهد کرد ولی نمی دانم که حد و مرز این استفاده درچه حدی است. آقای پلاتینی اصلا طرفداری نمی کند. در فوتبال تاثیر موثر داوری وجود دارد و از همین رو درک می کنم که فوتبال به همین ترتیب دنبال شود.»
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا