آخرين وضعيت پرونده پنج فوتباليست دوپينگي

رييس کميته‌ پزشکي فدراسيون فوتبال با اعلام اين خبر که بازيکنان متهم به دوپينگ درخواست آزمايش نمونه B نداده‌اند گفت: تا پايان هفته‌ جاري احکام اوليه بازيکنان صادر مي‌شود.



   دکتر احمد هاشميان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره آخرين وضعيت

  •  اخبار ورزشی یزدفردا

 خبر های مرتبط :

 

پرونده پنج فوتباليست که تست دوپينگ‌شان مثبت شده بود، اظهار کرد: اين بازيکنان درخواست آزمايش نمونه B نداده‌اند و از ديروز هم جلسات رسيدگي به پرونده آن‌ها آغاز شده است. تا پايان هفته‌ جاري احکام کميسيون بدوي صادر و اعلام مي‌شود.

وي درباره اخبار منتشر شده درباره مصرف مکمل‌ "جک تري دي" که آلوده به داروي "ميتل هگزان آمين" است توسط بازيکنان يکي از باشگاه‌هاي ليگ برتري خاطر نشان کرد: از آنجايي که من جايگاه حقوقي دارم، نمي‌توانم درباره فرد يا باشگاه خاصي صحبت کنم، اما به صورت کلي بايد بگويم که اگر بازيکنان تيمي دوپينگ کرده باشند، احکام جرائم آن در نتيجه‌ مسابقه‌اي که در آن از داوري غير مجاز مصرف کرده‌اند نيز تاثير مي‌گذارد. ضمن اين که بر اساس آيين‌نامه اگر محرز شود که دو بازيکن يک تيم در طول يک فصل دوپينگ کرده‌اند، آن تيم مسئول مجازات تيمي مي‌شود که الزاما تغيير نتيجه‌ بازي‌هاي آن تيم نيست. البته اگر در بررسي‌ها ثابت شود که يک باشگاه براي انجام عمل دوپينگ، سازماندهي قبلي کرده است، حتي در صورت مثبت نشدن تست دوپينگ بازيکنانش، مسئول مجازات خاص خود مي‌شود.

هاشميان در ادامه درباره مکمل‌هاي آلوده به «ميتل هگزان آمين» بيشتر توضيح داد. وي گفت: مکمل‌هاي زيادي وجود دارند که به "ميتل هگزان آمين" آلوده‌اند و مکمل "جک تري دي" يکي از آن‌ها است. ما اين مکمل‌ را حدود سه هفته‌ پيش و در جريان رسيدگي به پرونده‌هاي مختلف شناسايي و اعلام کرديم. البته اگر ما نام مکمل‌هاي آلوده را اعلام نکنيم، رافع مسئوليت باشگاه‌ها نيست و آن‌ها بايد مکمل‌ها و داروهايي را که قرار است توسط بازيکنان مصرف شود، کنترل کنند. در مجموع بايد بگويم که ما به هيچ وجه مصرف مکمل‌ها را به باشگاه‌ها و هيچ کس توصيه نمي کنيم.

 
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا