واکنش متفاوت سعودي‌ها به تحقير الاتفاق در آزادي

رسانه‌هاي عربستاني نسبت به شکست سنگين الاتفاق مقابل استقلال واکنش متفاوتي داشتند، البته بعضي از آنها هم فقط به اعلام نتيجه و اسامي گلزنان اکتفا کردند.



      استقلال در مرحله پلي‌آف ليگ قهرمانان آسيا موفق شد با سه گل الاتفاق عربستان را شکست دهد تا در

  •  اخبار ورزشی یزدفردا

 خبر های مرتبط :

 

مرحله گروهي با تيم‌هاي الريان قطر، الجزيره امارات ونسف قرشي ازبکستان هم گروه شود.

روزنامه‌هاي سعودي واکنش متفاوتي نسبت به اين شکست سنگين و تحقير آميز داشتند، در اين ميان بعضي ديگر هم فقط به خبر کوتاه شکست اکتفا کردند و هيچ تحليلي را ارائه ندادند.

** روزنامه‌ الإقتصادية:

اين روزنامه‌ عربستاني بعد از شکست الاتفاق مقابل استقلال از اين دو تيتر استفاده کرد.

استقلال، الاتفاق را به AFC کاپ فرستاد

الاتفاق؛ مرحله گروهي ممنوع

** روزنامه‌ عکاظ

اين روزنامه‌ عربستاني بر عکس روزنامه‌ الاقتصاديه که بيشتر به بهانه تراشي روي آورد، بازي هوشمندانه استقلال را عامل شکست الاتفاق در اين ديدار دانست به طوري که تحليل خود را از اين ديدار با اين تيتر آغاز کرد: "هوش استقلال پيروزي را براي اين تيم به ارمغان آورد".

اين روزنامه‌ نوشت که در فوتبال احترام گذاشتن به رقيب از اهميت بالايي برخوردار است. استقلال به خوبي در اين ديدار ابتدا از لحاظ دفاعي خود را تقويت کرد و بعد رفته رفته به کارهاي تاکتيکي و هجومي روي آورد و توانست در نهايت با سه گل به پيروزي برسد. البته نبود لازاروني برزيلي و سباستيان تيگالي آرژانتيني که به خوبي در عمق حرکت مي‌کند، همچنين عدم حضور برانکو سرمربي تيم سهم بسزايي در رقم خوردن اين نتيجه‌ داشت. اما با اين وجود بازيکنان الاتفاق در اين ديدار در خط دفاعي و حمله ناهماهنگ کار کردند و در طول جريان مسابقه تنها دو بار آن هم توسط اشتباه بازيکنان حريف خطر گلزني ايجاد کردند. برعکس آن‌ها استقلال در خط حمله و از هر دو جناح خود نمايش خوبي داشت و توانست سه گل به ثمر رساند و چندين فرصت مسلم گلزني را هم از دست بدهد. در فوتبال وقتي يک تيم گل مساوي را دريافت مي‌کند، بازيکنان از لحاظ روحي دچار مشکل مي‌شوند، اما بازيکنان استقلال به خوبي از تجربه خود استفاده کردند و با وجود دريافت گل تساوي به بازي برگشتند و دو گل ديگر را هم به ثمر رساندند.

اين روزنامه‌ عربستاني در ادامه نوشت: به طور کلي در فوتبال اشتباه مدافعان و مهارت مهاجمان تاثير بسزايي در رقم خوردن نتايج دارد که اين در بازي الاتفاق مقابل استقلال به خوبي رخ داد، به طوري که گل سوم با پاس مستقيم رحمتي و اشتباه مدافعان در اختيار برهاني قرار گرفت و او به راحتي توپ را وارد دروازه‌ کرد. در دو گل ديگر هم جناح‌هاي استقلال به خوبي کار کردند، اما بر عکس مدافعان الاتفاق به راحتي تسليم شدند. بازيکنان استقلال در کنترل توپ و همچنين حرکات بدون توپ و ايجاد فضا براي هم تيمي‌هايشان نمايش خوبي داشتند و توانستند با بازي هوشمندانه به پيروزي برسند، مساله‌اي که براي غلبه براي تيم‌هاي ايراني بايد از آن استفاده کنيم.

**‌روزنامه‌ الرياضيه

سه گل استقلال، الاتفاق را به AFC کاپ فرستاد

اين روزنامه‌ عربستاني بر خلاف ديگر روزنامه‌ واکنش چنداني نيست به اين مسابقه نداشت و فقط با ذکر نتيجه‌ و اسامي گلزنان اکتفا کرد.

** روزنامه‌ الرياض

استقلال سهميه چهارم عربستان را سوزاند

روزنامه‌ الرياض هم همچون ديگر روزنامه‌هاي سعودي به جاي تحليل اين شکست تحقير آميز بيشتر مساله غيبت تيگالي و لازاروني و همچنين برانکو سرمربي تيم را مطرح کرد و نوشت که کم تجربگي بازيکنان الاتفاق آن‌ها را ناکام گذاشت.

 
 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا